Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
CodeRedAlert skrev:
Ska ta en bul..alb...bulimi.
Vad heter den där som inte heter alvedon?


*fniss*

Menar du Ibumetin? En variant på Iprén. Eller Albyl? Innehåller acetylsalicylsyra.
Panodil, Curadon och Pamol är olika varumärken som liksom Alvedon har paracetamol som aktiv substans.

Hittar du det där snällpillret så hojta till! Jag aspirerar på en burk eller två.


29 augusti 2011, 16:03
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Idag skall jag vara en sträng matte och undanhålla min katt (och därmed även min stödhemskatt, om jag inte lyckas utfodra henne separat) mat efter kl. 21. Han skall nämligen sövas imorgon bitti för att få gaddarna fixade på det att han må länge leva väl och med fräsch andedräkt.


29 augusti 2011, 16:06
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
- Betala räkningar.
- Läsa två artiklar skickade från en docent som bedriver intressant närliggande forskning.
- Göra en transkription läsbar.
- Skicka den och en av mina artiklar till ovan nämnda docent och skriva något inte alltför korkat om våra beröringspunkter.
- Läsa ikapp viktig info.
- Gå på ett möte.
- Komma ihåg att äta och ta mina mediciner.
- Korta ned och putsa lite på en artikel.
- Beställa terminalglasögon.
- Hämta tandvårdad katt.
- Lämna honom hemma och på extremt kort tid ta mig till sta'n igen för hårklippning.
- Uträtta diverse ärenden.
- Diska åtminstone halva disken.
- Röja åtminstone delar av röran efter min sons lek föregående vecka, och efter mig själv.
- Ringa ett samtal (ev. överkurs).
- Beställa tågbiljetter (ev. överkurs).
- Svara på trevliga brev (ev. överkurs).
- Fortsätta jobba med artikeln (den som skall kortas och putsas).
- Förbereda morgondagens logistik och packa med mig rätt saker.


30 augusti 2011, 10:53
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Incognita skrev:
CodeRedAlert skrev:
Ska ta en bul..alb...bulimi.
Vad heter den där som inte heter alvedon?


*fniss*

Menar du Ibumetin? En variant på Iprén. Eller Albyl? Innehåller acetylsalicylsyra.
Panodil, Curadon och Pamol är olika varumärken som liksom Alvedon har paracetamol som aktiv substans.

Hittar du det där snällpillret så hojta till! Jag aspirerar på en burk eller två.

Panodil var ordet jag var ute efter.
;)

Idag ska jag fortsätta hosta ut lungorna, fortsätta med tvättstugan och ta en stilnoct senast tio.
Nu måste jag bli frisk.


30 augusti 2011, 19:39
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Ta det litet lugnt, snälla du. Du vet ju att du har för mycket omkring dig redan och måste trappa ner om så bara i myrsteg, och immunförsvaret lär säkert inte heller bli bättre av det förstnämnda.

************************

Vad ska jag göra idag? Ta den cykeltur jag "kunde" ha tagit för timmar sen? Tristare i mörker.


30 augusti 2011, 19:42
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Idag ska jag äta middag.

En fördel med att inte alltid äta så mycket är att jag fått en bättre förståelse för hur det är för dem som verkligen svälter. Jag känner mig tacksam för att jag ändå har mat för dagen (fast jag inte alltid äter den).


30 augusti 2011, 21:20
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jupp, Zombie, jag har tagit det ganska lugnt!
Exempelvis så somnade jag om efter att ha varit iväg med barnen till skolan och sov till två på eftermiddagen.

Imorgon MÅSTE jag komma ihåg:
-gå till FK och lämna in två olika ärenden
-ta med campinggrejorna till skolan
-ringa om fem eller sex räkningar och dels bestrida, dels begära anstånd med en del av dem
-försöka komma igång med träningen lite smått
-dricka ordentligt, känner mig uttorkad iom. den här förkylningen


Just ja, har en tekopp stående som ska drickas upp just nu. Observandum - drick upp ditt te.


30 augusti 2011, 21:56
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
CodeRedAlert skrev:
Jupp, Zombie, jag har tagit det ganska lugnt!
Exempelvis så somnade jag om efter att ha varit iväg med barnen till skolan och sov till två på eftermiddagen.

:) :)


30 augusti 2011, 22:35
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Idag var jag tvungen att gå upp klockan 8, så idag borde jag kunna komma iväg och fixa det som jag försökt komma iväg och fixa i någon vecka nu.

Alltså:
Först lite jobb, sedan apoteket, biblioteket och slutligen IKEA.


31 augusti 2011, 11:22
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Lasta ännu ett flyttlass. Fan, jag trodde ju att jag hade blivit minimalist. Är jag ju inte :( . Har hur mycket gval som helst som jag inte kan avvara, men ändå kan låta lagra orört i flera år. Sjukt. Blir inte bättre av att jag springer omkring i farmor o farfars dödsbo och tjuter "såå retro" Korrekt vore "såå vintage"och åker därifrån med bilen full. Utöver det har jag börjar raida soprum och soptippar.


31 augusti 2011, 11:36
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.