Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120 ... 201  Nästa
Mattråd! 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Mattråd!
Schueberird skrev:
Chokladsås kan göras på mörkt muscovadosocker också.

Om du kommer på ett sätt att göra den utan choklad så är jag idel öra. *muttrar över grym allergi*

2 februari 2013, 21:20
Medlem
Fungerar det med vit choklad? I så fall har jag ett recept - med vit choklad, lime och muscovadosocker - som är jättegott.

2 februari 2013, 22:16
Moderator
Jag vet faktiskt inte. Det är ju fortfarande kakaosmör. Och choklad utan kakaosmör är äckligt. Dessutom är jag faktiskt inte så mycket för vit choklad. Jag ville ju ha den riktigt rejält mörk. Men tanken var god, och det uppskattar jag. Smakbrytningen med lime kan jag tänka mig gör susen, för att få bort det jolmiga. Dessvärre är jag lite överkänslig mot citrus också (eftersom jag blir överkänslig just mot det jag är mest förtjust i - lagen om alltings jävlighet), så kombinationen choklad och lime kanske inte vore helt lysande. Men muscovado och lime utan choklad kunde nog funka...

2 februari 2013, 22:34
Medlem
Jolmig? *fnyser* :04:

Svårt.

...men vänta nu: Om det är kakaosmöret du är allergisk mot, då borde väl kakao gå bra - eller är du allergisk mot kakao också!?

2 februari 2013, 23:46
Moderator
Jag vet inte om jag är allergisk mot rubbet eller någon del av det. Troligen är själva kakaon värst, eftersom jag reagerade kraftigast på 85%-ig choklad och känner av även billig choklad med billigare fetter än kakaosmör.

Gud så sugen jag blev på italiensk citronläsk nu! Limona...

2 februari 2013, 23:51
Medlem
Om någon tänkt prova att äta rökt makrill med potatismos(pulver) gör inte det,
det var det absolut äckligaste jag ätit. Hunden fick makrillen och jag moset, kommer
inte att kunna se en rökt makrill utan att må illaBild.

3 februari 2013, 14:56
Medlem
Pulvermos är en styggelse; jag gissar att det kan förstöra det mesta.

3 februari 2013, 15:08
Moderator
Jag skulle vilja ha allt i pulver eller motsvarande. Men det måste vara gott, billigt, någorlunda näringsrik(tig)t och få tilltalande konsistens också.

*funderar över rökt makrill och pulvermos* Pulvermos är ju som det är, men rökt makrill brukar det inte vara något fel på? Blandade du som lapskojs?

3 februari 2013, 15:16
Medlem
Zombie skrev:
Jag skulle vilja ha allt i pulver eller motsvarande. Men det måste vara gott, billigt, någorlunda näringsrik(tig)t och få tilltalande konsistens också.

*funderar över rökt makrill och pulvermos* Pulvermos är ju som det är, men rökt makrill brukar det inte vara något fel på? Blandade du som lapskojs?

Nej jag gjorde inte lapskojsvarianten utan fisk för sig och mos för sig, vedervärdigt.
Jag har gillat rökt makrill men efter det här vete sjutton om jag står ut med det.

3 februari 2013, 20:19
Moderator
Aj då, det var tråkigt. Du skulle behöva avbetingas från den där nya kopplingen…

3 februari 2013, 20:56
Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120 ... 201  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.