Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Nu har den kvarvarande gamla disken slutligen pajat helt, så det blir väl till att installera de nya diskarna och återställa backuper.


8 augusti 2011, 15:28
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Min disk är också paj fast jag inte ens har ätit det. Ändå är diskbänken ingen långbänk precis. Eller just därför.
Vet inte vad jag ska göra åt det idag. Diska? Istället för vad som jag då inte orkar?


8 augusti 2011, 15:46
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
:geek:
xvakna i skälig tid
xdusch
xstänga av mobilens ringsignal vid elvatiden, då jag väntar besök som ej får komma in och därmed kanske ringer på mobilen som då måste vara avstängd så jag inte blir avslöjad som den hemska lögnerska jag är
/hämta barn
-vaska av barn inför morgondagen
xgöra husliga saker
xvila en stund innan nattpass
-jobba

Har gjort en del av det jag skulle. Återstår resten. Plus äta något.


8 augusti 2011, 16:11
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Fundera på om jag ska skaffa manicker för att skicka ljud och bild från datorn till TV:n via ethernet i väggarna. Manickerna finns, men det lutar åt att de inte är värda sitt pris i längden, eftersom de antagligen blir värdelösa när jag en gång uppgraderar min närmast antika TV och nästan lika antika dator (mätt i datorår).

Frågan är också hur bra trådlös videoöverföring är nu för tiden (till exempel via HDMI)!? Tidigare har det i alla fall varit så att trådbundet varit (mycket) bättre än trådlöst. Kvaliteten på trådlös HDMI ska undersökas.


8 augusti 2011, 16:52
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
HDMI via trådbunden ethernet?


8 augusti 2011, 17:02
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Fundera på om jag kan använda ethernet i väggarna till all ljud- och bild-överföring mellan rummen. Dock har jag inget ethernetuttag i badrummet :( så där måste jag i alla fall köra trådlöst (i badrummet behövs bara ljud och ingen bild).


8 augusti 2011, 17:06
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Efter att ha fått vila över natten är disken igång igen, men jag ska ändå byta ut den. Jag passade på att kopiera de filer som skapades efter den senaste backupen.

Den snåle Schueberird tycker att det känns konstigt att byta ut en sak som fortfarande fungerar, men grejen är väl den att den egentligen inte fungerar i och med att den fallerar då och då (särskilt efter långa skriv/läs-pass) - fast just nu fungerar den.


9 augusti 2011, 09:36
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Schueberird skrev:
Den snåle Schueberird tycker att det känns konstigt att byta ut en sak som fortfarande fungerar


...eller om det var den late Schueberird!? Så kan det vara...


9 augusti 2011, 09:38
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Planenenenen:
1. Ät frukost.
2. Duscha etc...
3. Åk till jobbet och kolla om det är något på gång.
4. Handla livsmedel.
5. Dra diverse streck på ett papper.
6. Ta hand om köksdisken.
7. Laga och ät middag.
8. Kolla e-posten. Kopiera de sista filerna.
9. Ta hand om datordisken.
10. Fortsätt spela Stones and Glass Houses för att belöna mig själv efter allt detta slit eller trösta mig själv efter att allt fallerat.


9 augusti 2011, 10:13
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
...inte fastna här hela dagen, utan se till att få saker gjorda.

- ringa min psykiater, ev. äv. boka läkartid
- kolla jobbmail (ångestladdat)
- betala min försäkring
- jobba ikapp med efterarbete från förra terminens kurser
- transkribera forskningsmaterial och/eller skriva på någon av artiklarna
- leta upp mina inloggningsuppgifter till OA ovh visa mitt tryne där
- fylla i och posta blankett om autogiro på hyran (så jag inte blir vräkt p.g.a. ren tankspriddhet)
- vara lugn och konstruktiv och tillräckligt närvarande med min son (men visst är det väl OK att inte vilja leka, även om jag får ha de finaste djuren, snälla säg att det är det!)
- komma ihåg att ge honom hans EyeQ så att han får ro i kroppen och hjärnan någon gång (det blir bättre och bättre nu igen - puh!)
- röja och diska efter oss så att det inte byggs upp någon ny fullständigt ohanterlig röra
- försöka komma ihåg att använda våra timstockar för att få till lite struktur
- kanske kolla upp ev. besök på hemorten i helgen - orkar vi?
- laga den nya jumpern som jag slet hål i när jag otåligt rev bort den irriterande hängaren bak i nacken
- kolla busstider för bättre planering på morgnarna och vid hämtning
- läsa vidare i Vargflickan vid nattningen
- komma i säng i vettig tid (vettigare i alla fall)


9 augusti 2011, 10:36
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.