Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Tråden om städ- och sorteringsmotivation 
Författare Meddelande
Avslutat konto
Inlägg Re: Tråden om städ- och sorteringsmotivation
Zombie skrev:
Förresten förstår jag ju att det inte kan bli någon ordning med en exsambo som skriver "gott gelé". "God gelé" heter det ju. Vet inte varenda aspergare det? :04:

"Gott gelé" säger de i det toktöntiga barnprogrammet Tårtan; det är därifrån vi fått det. :)

Jo, nu är min lägenhet riktigt städad! Jag har blivit av med alla högar och har tvättat massor. Känns skönt framförallt att kläderna äntligen är i ordning.


19 februari 2014, 12:32
Avslutat konto
Inlägg Re: Tråden om städ- och sorteringsmotivation
Jag måste förresten tipsa om livsstilsmagasinet/bloggen Sunkhörnan: "Mode, stil och design. Alternativt livsstilsmagasin för ointresserade. Tips och idéer för slöfockar i alla åldrar. Heminredning och matlagning utan ansträngning samt mängder av dåliga råd under parollen fort och fel."

Det senaste inlägget, vilket jag rekommenderar extra varmt, heter "Högarnas tillblivelse - en tvärvetenskaplig analys".


19 februari 2014, 12:38
Medlem
Inlägg Re: Tråden om städ- och sorteringsmotivation
Bra att det gick vägen!
Kul läsning på bloggen också, jag anar att en viss skribent är en viss skribent. :10:

Nu behöver jag massor av motivation.
Vi ska få besök i veckan, inklusive övernattning av en pälsdjursallergiker.
Ska jag tvätta katterna också? Det borde väl minska den där allergiframkallande mjällen eller vad det nu är som orsakar det hela?

Åtminstone blir det piskning av mattor mm. och våttorkning av alla ytor.
Några andra tips?


24 februari 2014, 15:48
Medlem
Inlägg Re: Tråden om städ- och sorteringsmotivation
Tack för hjälpen hörrni!

:x

(Det gick bra, ingen dog.)


28 februari 2014, 14:31
Avslutat konto
Inlägg Re: Tråden om städ- och sorteringsmotivation
Oj! :oops: Jag skulle ju svara dig, CRA, men glömde visst det...

Skönt att det gick bra. :) Han som har bloggen Sunkhörnan är min före detta lärare i historia och samhällskunskap. Han har även vunnit "vem vet mest?". Han är cool.


28 februari 2014, 14:35
Medlem
Inlägg Re: Tråden om städ- och sorteringsmotivation
Det är lugnt, jag havererade i sängen kvällen före när det skulle städas så det blev inte så jättestädat ändå men alla överlevde som sagt.

Jag trodde att bloggförfattaren refererade till något som någon som även finns här skrivit. Hur som, kul läsning.


28 februari 2014, 14:40
Avslutat konto
Inlägg Re: Tråden om städ- och sorteringsmotivation
Ah, jo, men det gör han. :)


28 februari 2014, 14:41
Medlem
Inlägg Re: Tråden om städ- och sorteringsmotivation
I knew it!! *George Constanza röst*


28 februari 2014, 14:42
Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2


Som gäst saknar du privilegier.

cron