Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Ofarliga ciggaretter. 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Ofarliga ciggaretter.
Yetin skrev:
Ufo skrev:
Så du säger att tobak är farligt pga ickenikotinämnen?


Ja. Finns långa listor på vilka ämnen i röken som orsakar cancer.
Du känner till det, men kan iaff inte ta, att tillsatserna skulle vara skadliga?
Det blir ju inte färre ämnen med dem.


1 november 2013, 00:00
Medlem
Inlägg Re: Ofarliga ciggaretter.
Det skulle potentiellt kunna dyka upp nåt nytt cancerogent ämne på grund av tillsatser men det finns ju inget stöd för att det skulle finnas eller ha nån märkbar påverka på den totala cancerrisken. Det är ett PR-trick för att utnyttja rådande naturlighetsvurm vilken innebär att folk har en falsk uppfattning om att allt som är naturligt med nödvändighet är mer hälsosamt än det som är syntetiskt. Det är tillsatser godkända för användning i livsmedel som används, vilka inte testas specifikt för rökningsändamål om jag förstått rätt, så säkerheten är väl inte helt känd. Men farligheten är tillräckligt stor utan tillsatser, 40-talet kända cancerframkallande ämnen i röken kommer inte från tillsatser utan från själva tobaken, specifikt förbränningen av den.


1 november 2013, 00:09
Medlem
Inlägg Re: Ofarliga ciggaretter.
Yetin skrev:
Det skulle potentiellt kunna dyka upp nåt nytt cancerogent ämne på grund av tillsatser men det finns ju inget stöd för att det skulle finnas eller ha nån märkbar påverka på den totala cancerrisken.
Men varför skall man ta risken när det inte är utrett huruvida dessa tillsatser är farliga?

Yetin skrev:
Det är tillsatser godkända för användning i livsmedel som används, vilka inte testas specifikt för rökningsändamål om jag förstått rätt, så säkerheten är väl inte helt känd.
Livsmedelstillsatserna är inte särskilt nyttiga de heller.

Yetin skrev:
Men farligheten är tillräckligt stor utan tillsatser,
Men nu är inte syftet att ta livet av mig, utan tvärtom, minimera skadorna så gott det går.


1 november 2013, 00:19
Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2


Som gäst saknar du privilegier.

cron