Ny tråd Svara på tråd  [ 22 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
En till fråga 

Är du en människa?
Ja? 44%  44%  [ 4 ]
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! 33%  33%  [ 3 ]
Ja. 22%  22%  [ 2 ]
Antal röster : 9

En till fråga 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: En till fråga
Varför heter det däggdjur?
Är det en ombildning från äggdjur?
Vi kommer ju också från ett ägg. Alltså är vi äggdjur fast lite snoffsigare - däggdjur.


22 januari 2014, 16:48
Medlem
Inlägg Re: En till fråga
Däggdjur är väl de som ammar sina ägglingar med mjölk, som Korsnäbbarna tex.. de lägger sina ägg nån gång i februari och efter c:a två veckors ruvning varvid de små liven (såna där fjunlöst nakna som bara en mor kan älska) kläckts fram så dias de uti kylan högt upp i nån grantopp med en sorts fet mjölk uppstött ur de vuxnas krävor, jajjemen här går det bra med handjur som ammar/diar/däggar..

Ett däggdjur kan alltså ha näbb och lägga ägg som Näbbdjuret tex..

Äggdjur är väl såna som ligger på ägg som Ansjovis tex..

db uppfödd med nån nappflaska.. med ett slemmigt innehåll som gjorde mig till ett däggdjur.. en ägglig Människa.. så'n där med ett tunt skal på..
..Och en 'yxlektisk pratmatisk språkstörning med skrivklåda


23 januari 2014, 00:31
Medlem
Inlägg Re: En till fråga
Citera:
Ett däggdjur kan alltså ha näbb och lägga ägg som Näbbdjuret tex..
..Eller som en förhistorisk äggläggande näbbdjurslik Steropodon
Bild
..Eller som Myrpiggsvinet Bild..som ju är lite kottelik..trots sin näbb..
..för att här anknyta till det habitat där tex. en mindre Korsnäbb som så här års trivs i den snöiga barrskogen med tex. grankottar.
Bild
Dock att bilden är en Korsnäbb på en torr kvist tallegren i ett sommarlandskap ..Medelpads kanske..jo jag skriver Medelpad som svar på vilket landskap som har Korsnäbben som landskapsfågel..kan ju ha fel men så är jag ju bara en människa behäftad med en del fel buggar och brister som just en sån människoliknande art kan ha. Svarade alltså Ja? på frågan vad jag är och nån gång ska jag väl svara rätt? Även om även nu det kan kännas tveksamt.. om jag någon gång ska ha svarat rätt eller att om jag är en människa eller om jag har rätt att vara en människa som någon gång och t.o.m på samma gång ska ha svarat rätt..

db Känner ju mig allt som oftast utskiten och skulle ha svarat att jag är ett Kloakdjur om det alternativet funnes med..


23 januari 2014, 05:56
Moderator
Inlägg Re: En till fråga
dägga=ge di


23 januari 2014, 10:02
Medlem
Inlägg Re: En till fråga
Digga - höra den här låten och inse hur bra den är:



23 januari 2014, 19:23
Medlem
Inlägg Re: En till fråga
Db på blixtvisit!!!
:09:

Det där med kloaker, det tänkte jag också på. Eftersom vi en gång varit äggmänniskor har vi naturligtvis även varit kloakmänniskor. Det är därför kvinnor än idag får urinvägsinfektion så sabla ofta.
Våra kloakhål har ju ännu inte vandrat så långt ifrån varann, så varje gång någon är där och vispar runt så får vi en infektion.

Det här fixar sig dock evolutionärt inom några miljoner år. Då föder vi ur ett jättehål rakt på magen och bajsar gör vi inte alls så det hålet finns inte ens kvar. Istället rapar vi upp små rosa doftkulor (liknande de man har i dammsugaren), metabolismen har då förfinats till fulländning.

Ekomänniskor rapar upp små luktlösa harpluttar, förresten.

Kom ihåg var ni läste det först.


25 januari 2014, 00:45
Medlem
Inlägg Re: En till fråga
Ah, en fågel, det enda som blev kvar av dinosaurierna. De fick verkligen lära sig veta hut. Utom strutsen, man skulle kunna göra en Jurassic Park med bara strutsar och det skulle vara minst lika skräckinjagande.


25 januari 2014, 01:05
Medlem
Inlägg Re: En till fråga
Har tuppar kloaker? Hur blir ägg till egentligen?


28 januari 2014, 23:40
Medlem
Inlägg Re: En till fråga
CodeRedAlert skrev:
Har tuppar kloaker?


Nej, tupparna samlar allt sitt bajs i en särskild hudsäck och när den är full, då sprängs den och tuppen dör. Om de kunde komma på ett sätt att tömma den skulle de alltså få evigt liv. Bland hönorna gäller det att den, som vågar pippa den tupp som har störst bajssäck, uppnår högst social status - eftersom dels bajssäcken är störst och dels att hönan riskerar desto mer att sprängas tillsammans med tuppen ju större bajssäcken är.


29 januari 2014, 11:46
Medlem
Inlägg Re: En till fråga
Och jag anser fortfarande att jag är en människa. Det är väl det enda som inte ändrats ett dugg på över 1½ år...

Det, och min attityd till orginalorsaken till att jag kallade 7 ett magiskt tal. Och den orsaken hittar man för tydlighetens skull under sommaren 2008.


29 januari 2014, 13:05
Ny tråd Svara på tråd  [ 22 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron