Ny tråd Svara på tråd  [ 43 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Kattägare? 

Hur är alla kattägare?
Galna. 45%  45%  [ 5 ]
För snälla. 9%  9%  [ 1 ]
Inget särskilt. 36%  36%  [ 4 ]
Något annat. 9%  9%  [ 1 ]
Antal röster : 11

Kattägare? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Kattägare?
Wikipedias artikelförfattare skrev:
Animals are infected by eating infected meat, by ingestion of feces of a cat that has itself recently been infected


Aha, så den översentimentala bruden i filmsnutten har alltså ätit kattbajs?!


5 april 2012, 17:23
Medlem
Inlägg Re: Kattägare?
Incognita skrev:
Wikipedias artikelförfattare skrev:
Animals are infected by eating infected meat, by ingestion of feces of a cat that has itself recently been infected


Aha, så den översentimentala bruden i filmsnutten har alltså ätit kattbajs?!


Det är nog lätt hänt att bli smittad när man rensar lådan, halva jordens befolkning har den latent står det. Och:

Citera:
It has been found that the parasite has the ability to change the behaviour of its host: infected rats and mice are less fearful of cats—in fact, some of the infected rats seek out areas marked with cat urine. This effect is advantageous to the parasite, which is able to proliferate if a cat eats the infected rat and thereby becomes a carrier.


:10:


5 april 2012, 17:25
Moderator
Inlägg Re: Kattägare?
Fast en barnmorska sade till mig att hon inte hade hört talas om ett enda fall i Sverige.


5 april 2012, 17:56
Medlem
Inlägg Re: Kattägare?
Besöker man en kattägare en enda gång, så är det också den sista gången.


5 april 2012, 18:11
Medlem
Inlägg Re: Kattägare?
Incognita skrev:
Fast en barnmorska sade till mig att hon inte hade hört talas om ett enda fall i Sverige.


Oj då, det kanske är utrotat i Sverige. Då är våra crazy cat ladies som de är av något annat skäl...


5 april 2012, 18:27
Medlem
Inlägg Re: Kattägare?
Angående crazy cat lords så bodde jag i närheten av en sån ett tag, en man som hade ett ruckel med en liten åker bredvid och en massa trasiga maskiner och fordon på tomten. Samt massor med katter. Efter mannen dog revs huset och katterna försvann. Han var en sån där som var ivägen för kommunpamparnas exploateringsplaner. Han var äldst i en inavlad problemfamilj, resterande familjemedlemmar bor fortfarande kvar på andra sidan gatan i ett icke fullt så förfallet hus som det gubben hade.


5 april 2012, 18:41
Moderator
Inlägg Re: Kattägare?
:lol: Det är ju min plan B, om jag blir gammal och ensam: att bosätta mig i ett gammalt kråkruckel och vara en excentrisk gammal dam som skriver obskyra filosofiska romaner som ingen läser. Jag har t.o.m. ämnet klart för mig för den första romanen, men det är hemligt.


5 april 2012, 19:03
Medlem
Inlägg Re: Kattägare?
Yetin skrev:
Har hört obekräftade rykten att somliga forskare föreslagit att crazy cat ladies smittats av hjärnparasieter från katterna som påverkar deras beteende: http://en.wikipedia.org/wiki/Toxoplasmosis

They want our braainzzz alltså. Och det är inte katterna utan parasiten som styr :07:


Just vad jag alltid har tänkt. :04:

Incognita skrev:
Aha, så den översentimentala bruden i filmsnutten har alltså ätit kattbajs?!


:idea:

...eller så har hon varit ute i skogen och plockat med sig roliga svampar eller så fejkar hon bara.


5 april 2012, 19:03
Medlem
Inlägg Re: Kattägare?
Ufo skrev:
Besöker man en kattägare en enda gång, så är det också den sista gången.


Utveckla gärna.


5 april 2012, 19:04
Moderator
Inlägg Re: Kattägare?
Incognita skrev:
:lol: Det är ju min plan B, om jag blir gammal och ensam: att bosätta mig i ett gammalt kråkruckel och vara en excentrisk gammal dam som skriver obskyra filosofiska romaner som ingen läser. Jag har t.o.m. ämnet klart för mig för den första romanen, men det är hemligt.

Men jag skall nog inte ha några katter då, för då kanske de äter upp fladdermössen och kråkorna.


5 april 2012, 19:06
Ny tråd Svara på tråd  [ 43 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron