Ny tråd Svara på tråd  [ 52 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Saker och ting som vi plötsligt förstår hur de hänger ihop 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Saker och ting som vi plötsligt förstår hur de hänger ihop
Glömde det jag har lagt till i fetstil. Hur jag nu kunde glömma det. :01:
Zombie nästan skrev:
Axolotl skrev:
Naturligtvis finns det inprogrammerat någonstans långt inne i protodäggdjurshjärnan att det kan finnas stora stora ödlor som man bör akta sig för.
En helt vetenskaplig och logisk förklaring.
I Mezoamerika tänkte man sig att draken hade fjädrar.=dinosaurie.
... och elden och skatten de ruvar på kanske kommer sig av att däggdjuren lär ha börjat som små nattdjur som åt dinosaurieägg; så en jätteödla som vaknade med den uppgående solen bakom sig och just upptäckte att dess ägg var urätna var ingen hit.

Återstår några småsaker som att påvisa de här dinosauriearketyperna hos så många fler däggdjur som möjligt, eller också göra troligt att, typ, den neoteni vi tycks i vissa avseenden ha genomgått skulle kunna väcka upp även det här draget ur en mångmiljonåra sömn. :04:


4 december 2011, 03:48
Medlem
Inlägg Re: Saker och ting som vi plötsligt förstår hur de hänger ihop
Tror jag hittepåar lite här nu, och den som inte tror det får väl hålla det för sant, men säg för alla gudars skull inte att det var här ni läste det först.

Jag påstår att det ursvenska ordet Saga kan härledas till Sägner som i sin tur kommer av det i Amerika så populära sättet att säga saga när man menar nå't som Carl Sagan sagt dvs ... "säjgn" har sagt det ... C.S påstås även uppfunnit en del saker, som te.x marijuana, nåväl nå'ngång på sjuttiotalet som ung student behövde han finansiera sina studier så han sålde lite frön från den labbodling han höll på å sådde *. Givetvis blev det kravaller å annat elände på universiteten.

Men också en del rymdresor för de mest pårökta som fabulerade vilt om var de varit nå'nstans, när de avkrävdes förklaringar på varför de höllt sig undan och inte velat skriva på då hökarna behövde utbilda mer kanonmat, för det då kalla kriget som flyttat till Vietnam. Säjgn har sagt det, sa den då ännu inte deserterade Rambo, om varför han vidhöll han helst satt i lustgården och studerade Drakar. Nåväl saknar källhänvisning och belägg men lägger till med att Carl Sagan( *1934 - +1996 ) skrev den berömda "skrönan" Lustgårdens Drakar. Den mänskliga intelligensens utveckling. Han skrev även om Cosmos och Växthuseffekter på Venus men det har inte revisionisterna ett jota om.

Alltså många djur i guds hage men inte ett ord om lustgårdens drakar i böckernas bok som jag faktiskt inte läst och således inte vet ett skit om, för det är väl inte så att påven sover och jag ljuger.

Mvh /db

* därav draksådd


4 december 2011, 08:33
Medlem
Inlägg Re: Saker och ting som vi plötsligt förstår hur de hänger ihop
Draksådd är ett bra ord.

Visste ni att Starbucks, den Amerikanska cafékedjan, infiltrerat alla tillverkare av kaffekokare för hemmabruk och i smyg ändrat på alla kaffekannors hällpip så att när kannorna tillverkas så finns det ett inbyggt fel i dem?
Därför går det inte längre att hälla kaffe ur kannan utan att halva drycken hamnar utanför.


20 mars 2012, 16:04
Medlem
Inlägg Re: Saker och ting som vi plötsligt förstår hur de hänger ihop
CodeRedAlert skrev:
Därför går det inte längre att hälla kaffe ur kannan utan att halva drycken hamnar utanför.
Köp en riktig kaffekanna så löser sig problemet.

Bild


20 mars 2012, 16:15
Medlem
Inlägg Re: Saker och ting som vi plötsligt förstår hur de hänger ihop
Näeh, jag har min egen kafferitual - en tredjedel på golvet, en annan tredjedel på diskbänken och resten i koppen.


20 mars 2012, 16:18
Medlem
Inlägg Re: Saker och ting som vi plötsligt förstår hur de hänger ihop
Då endast Tomten är naken och ingen sett hen's nya kläder så ... på förkommen anledning redovisas här hur just jag ävensom vi sen senare tidigare förstått att vi förstår eller inte hur det värdsligt hänger ihop rent andligt etc ... o.s.v, m.m U.P.A och okalibrerad kompass sen en tid av olustigt olustigare olustiga och fenomenalt fenomenala fenomen ... äh crema dela cräma av carämare som krämare!


db


30 april 2012, 03:11
Moderator
Inlägg Re: Saker och ting som vi plötsligt förstår hur de hänger ihop
Eftersom våra hjälpmedel för att reda ut våra tankar så ofta är platta (scheman, tabeller, diagram, "fyrfältare", korrelationskrurvor, mind maps...), begränsar vi ofta vårt tänkande till två dimensioner. Då är det kanske inte så konstigt att vi polariserar.

Frustrerande! :05: Fler dimensioner till folket! :x


14 maj 2012, 17:16
Medlem
Inlägg Re: Saker och ting som vi plötsligt förstår hur de hänger ihop
Fel ställe men rätt trådnamn.
Kom hem igår, från vad och hur spelar ingen roll. Åker hem till min gammla mamma 80+
när jag kommer in känner jag att det luktar ruttet, hittar mamma i vardagsrummet under
en filt. trots mitt bedrövliga tillstånd undersöker jag vad det är som luktar och upptäcker
att hennes cancer-sår inte blivit skötta utan rinner och luktar ruttet och jag av alla sopor
får ringa och ta reda på vad som hänt. Får reda på att ingen skött henne på fem dagar,
mycket att göra säger dom, fel i komunikationen mellan vårdgivare, "inte mitt ansvar"
säger cheferna, det är hela tiden någon annan.
Satt och pratade med mina svaga mamma, såg hennes blick som saknade gnistan...
När jag satt där och kände lukten av min levande ruttnande mamma, förstod jag så bra hur
skattesänkningar och nedmonteringar av vår välfärd som mamma var en av de som
byggde upp hängde ihop, nu när hon behövde hjälp så har "någon" "stulit" resurserna för att
några ska kunna köpa en nyare merca.
Jag orkar inte hata någon och vem ska jag hata!?
Det jag skrivit är bokstavligen sant och tungt medicinerad som jag nu är så ska jag kämpa
vidare, ibland måste man fast man tror att det inte går. om jag bara fick bort den vidriga
lukten av ruttet ur näsan, ruttet, sänkta skatter, neddragningar och "slimmade organisationer"
och stanken av egoismen i samhället.
Den enda ljuspunkten är, att när hon är borta har jag inte längre några skyldigheter eller
plikter. När man ser ner från en hög bro känner jag ett starkt sug, och det växer....


24 maj 2012, 14:20
Moderator
Inlägg Re: Saker och ting som vi plötsligt förstår hur de hänger ihop
Åh fy fan! :(


24 maj 2012, 14:21
Moderator
Inlägg Re: Saker och ting som vi plötsligt förstår hur de hänger ihop
Herregud. Vad skriver man så att det ger litet av det som behövs... titta bakom de här futtiga orden, RJ.


24 maj 2012, 14:31
Ny tråd Svara på tråd  [ 52 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron