Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Narkotika är den vanligaste drogen. 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Narkotika är den vanligaste drogen.
Är det inte holk man ska gömma i en holk?

:02:

7 oktober 2011, 22:28
Moderator
nallen skrev:
Nikotin > koffein > etanol. Skulle jag tro. Fast jag är osäker på ordningen mellan de första, särskilt bland "unga".
Ser man på, jag glömde tein och koffein. Men, nåväl, till de "erkänt svårare" och mer än obetydligt medvetandeförändrande anser jag fortfarande att om de räknar hasch (vilket det finns skäl till) ska de också räkna alkohol.

7 oktober 2011, 22:47
Medlem
Note to self. Posta LÄNKEN också, så blir dina obegripliga inlägg mindre obegripliga.

Länk:
http://www.dn.se/nyheter/sverige/gomde- ... agelholkar

7 oktober 2011, 22:55
Moderator
Hm, note to Svante: posta gärna url-taggar runt länken också, så blir DEN mindre obegriplig om något skulle hända med inlägget. ;) /mod. Z

http://www.dn.se/nyheter/sverige/gomde-knark-i-fagelholkar

7 oktober 2011, 23:10
Medlem
Note to self: Det där VET du, varför GÖR du inte så? *muttrar åt mig själv*

8 oktober 2011, 11:06
Moderator
Livat i holken i fredags? ;)

(Dryga ut med fågelskit också, jojo...)

8 oktober 2011, 13:52
Medlem
Savanten Svante skrev:
Note to self. Posta LÄNKEN också, så blir dina obegripliga inlägg mindre obegripliga.

Länk:
http://www.dn.se/nyheter/sverige/gomde- ... agelholkar

Hmm...det framgår inte av artikeln om de som gömde knarket i fågelholkarna som sedan flyttades norrut hade tänkt sälja knarket till människor eller rent av till fåglarna? Är det olagligt?

Själv försöker jag vara ordentlig och laglig så jag åker till Holland när jag behöver dra i mig en holk.

Annars går jag till apoteket och tar ut mitt benzo. Försökte också ta ut mina värktabletter - Citadon - nyligen, men då blev personalen blek om nosen. De såg allvarligt på mig och sa att detta preparat numera var klassat som TUNG NARKOTIKA! :o

- Ok, sa ju jag. Langa på bara!
- Njaä, det är svårt. Din läkare måste skriva ur för endast ETT uttag åt gången i fortsättningen, annars säger datorn nej.
- Näää :shock: Ska landets alla reumatologer arbeta halva natten med att förnya patienternas recept? Omöjligt!
- Vi vet, sa personalen. Vi ska försöka överlista datorn, den här gången i alla fall. De lyckades! Sedan vinglade jag ut med min påse knark i handen. :D Coolt, jag är numera en tvättäkta narkoman! 8-)

18 oktober 2011, 21:38
Moderator
Ja, och när får apotekspersonalen något humanitärt pris för alla gånger de blir tvungna att välja mellan att sköta sitt jobb eller lyda tank- eller hjärtlösa lagar (plus i många fall läkare som slarvar, är okunniga eller vägrar tänka på att patienten ska kunna ta ut medicinen också) och faktiskt väljer att sköta sitt jobb, det vill säga begå lagbrott för patienters skull? :evil:

18 oktober 2011, 21:45
Medlem
Zombie skrev:
Ja, och när får apotekspersonalen något humanitärt pris för alla gånger de blir tvungna att välja mellan att sköta sitt jobb eller lyda tank- eller hjärtlösa lagar (plus i många fall läkare som slarvar, är okunniga eller vägrar tänka på att patienten ska kunna ta ut medicinen också) och faktiskt väljer att sköta sitt jobb, det vill säga begå lagbrott för patienters skull? :evil:

De här tjejerna borde definitivt fått 1:a Hackerpriset!
Men läkaren hade inte gjort något fel. Den här lagen var NY för dagen, så den hade kanske inte nått fram till alla än?
Jag undrar bara; Dexofen togs bort och något motsvarande var visst bara Citadon. Sedan blir den knarkklassad. Vad håller de på med? Ska de som har värk skämmas, eller?

22 oktober 2011, 01:18
Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Som gäst saknar du privilegier.