Tapetserat och försökt få tillbaka mitt stulna garage.
9 augusti 2011, 01:50
Schueberird
Medlem
Re: Vad har du gjort idag?
Idag har jag satt upp två kökskrokar och spelat Stones and Glass Houses.
9 augusti 2011, 03:08
Zombie
Moderator
Just läst att en plats utanför Uppsala vid namn Fullerö, som man just har upptäckt kan ha varit ett viktigare centrum än Gamla Uppsala under ett par tusen år mot Gamla Uppsalas några hundra, som bäst håller på att schaktas bort utan utgrävning för att diverse företag ska bygga någon sorts kommersparadis vid den nya E4-motorvägen och ett amerikanskt företag ska kunna anlägga ett jippofält med "vikingatema". Uppsalas borgerliga kommunpolitiker lär ha varit helt oresonliga i att det SKA genomföras, och genomföras på det viset.
Vet inte hur mycket av vår centrala historia som redan är borta för alltid i schaktmassorna. Mitt för ögonen på alla pålästa människor, inklusive kommunpolitikerna, som vet vad som förstörs. Och utan någon debatt som jag har märkt. Jag råkade få syn på det i en bok, bland diverse andra skandaler som tydligen hör till vardagen i arkeolog- och historikeryrkena.
Det är ju också kutym i byggbraschen att "hittar du underliga saker i jorden, vad du än gör, håll käft! Blir det utgrävningar kan det kosta dig hur mycket som helst." Alla i branschen vet det. (Också en sak jag råkade snappa upp av en ren tillfällighet, men har fått bekräftad sedan dess.) Och här har de ju inte ens ansvariga myndigheter mot sig.
Läste jag just när jag trodde jag äntligen skulle lägga mig. Och jag vet att det finns större skandaler i världen. Jag vill ändå vara fräck nog att inte kalla historia en lyx, utan snarare kalla det en lyx att skita i den så här aktivt, ja, på pin kiv, fast man har alla medel i världen att låta bli. Och hursomhelst påpeka det där om många bäckar små.
*orkar inte leta åsksmilisar också *åsksmiley**
9 augusti 2011, 03:29
Zombie
Moderator
Zombie skrev:
Jag råkade få syn på det i en bok, bland diverse andra skandaler som tydligen hör till vardagen i arkeolog- och historikeryrkena.
... och som omnämndes därefter: som oengagerade konstateranden i förbigående typ "det här var ett sensationellt fynd, men hur sensationellt eller vad det ingick i för sammanhang kommer vi aldrig att få veta eftersom utgrävningsfristen var slut och motorvägsvägbyggarna skulle fram". Så att jag satt och tuggade fradga mot författaren (som säkert skulle ändra prioriteringarna om hon kunde) redan innan kapitlet om Fullerö.
9 augusti 2011, 03:43
Incognita
Moderator
Zombie skrev:
Just läst att en plats utanför Uppsala vid namn Fullerö, som man just har upptäckt kan ha varit ett viktigare centrum än Gamla Uppsala under ett par tusen år mot Gamla Uppsalas några hundra, som bäst håller på att schaktas bort utan utgrävning för att diverse företag ska bygga någon sorts kommersparadis vid den nya E4-motorvägen och ett amerikanskt företag ska kunna anlägga ett jippofält med "vikingatema". Uppsalas borgerliga kommunpolitiker lär ha varit helt oresonliga i att det SKA genomföras, och genomföras på det viset.
Nämen usch! Vilket helgerån! Jag blir uppgiven.
9 augusti 2011, 10:42
Ufo
Medlem
Byggt en ny flytande kruka och planterat en såndär grön sak i den.
9 augusti 2011, 18:46
Schueberird
Medlem
Igår sorterade jag och rensade bland skrivbordsikonerna. Jag passade även på att sortera in dem i foldrar, vilka fick snyggare ikoner och placerade dem sedan i nederkanten (lite Mac-inspirerat?). Det blev riktigt snyggt och skrivbordet är nu nästan helt tomt (= färre saker som kan distrahera). Mycket trevligt!
13 augusti 2011, 12:14
CodeRedAlert
Medlem
Länsat äppelträdet på gården. Blev massor med blyförgiftade äpplen. Gott!
13 augusti 2011, 17:54
Asmix
Medlem
Orkat mig ut för att handla mat.
13 augusti 2011, 20:35
Guldhamster
Medlem
Har gjort en ny turkhit. Min mest X-rated någonsin.