Ny tråd Svara på tråd  [ 22 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Mindre än en halvtimme till fredag den 13! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Mindre än en halvtimme till fredag den 13!
Schueberird skrev:

Själv kommer jag mycket troligt få en meteorit i huvudet, eftersom de ramlar ner nu.

Kanske en radioaktiv sådan som ger dig superkrafter?

14 augusti 2010, 00:34
Moderator
Den 3:e ramadan kan väl inget ont hända får jag hoppas?

14 augusti 2010, 01:32
Medlem
Jag hade en äkta fredagen den 13:e. Vid 22-tiden upptäckte jag att smärtorna bakom revbenen på höger sida var så jävliga att jag kippade efter luft och ej kunde röra mig. Fick åka ambulans å allt. Jädrar vad värdelöst smärtstillande är. Först efter flera sprutor med så kallade hest-dosser blev jag någorlunda talför.

Blev hemskickad på lördagen med diagnos okänd. Ingen blodpropp. Misstanke om sten i galla eller njurar, minns inte riktigt vad doktorn sade. Hade även en urinvägsinfektion, blod i urinen som vanligt, men denna gången tog de det på allvar, jag är förbluffad. Och så hade jag visst halvrisiga levervärden.

Hur kunde det bli så här? Har varken passerat under stegar eller sett svarta katter :P .

15 augusti 2010, 16:36
Medlem
Tja... du kan ju alltid skylla på nallen, det verkar vara ett vanlig trick. Om det funkar? Faen vet.

15 augusti 2010, 17:04
Medlem
moggy skrev:
Schueberird skrev:

Själv kommer jag mycket troligt få en meteorit i huvudet, eftersom de ramlar ner nu.

Kanske en radioaktiv sådan som ger dig superkrafter?

Jo, jag blev biten av en radioaktiv utomjordisk tordyvel som oturligt nog hade byggt sig ett litet hus på meteoriten - eller snarare meteoritetten, för det var en väldigt liten meteorit. Den radioaktiva utomjordiska tordyveln var ganska pissed över att jag gått och förstört dennes hela hem med min bokstavliga tjockskallighet. Det återstår bara att se vilka superkrafter som man kan förlänas av en tordyvel... Häromdagen flög jag förvisso i skymningen, vilket kan vara en indikation om vad som komma skall.

17 augusti 2010, 10:25
Avslutat konto
sugmundfreud skrev:
Hur kunde det bli så här? Har varken passerat under stegar eller sett svarta katter :P .

Nej, och att passera svarta katter genom stegar hjälper inte mycket eftersom stegarnas "maskor" är alldeles för stora.

17 augusti 2010, 15:03
Moderator
Nu är jag för i helvete less på att det inte finns några odendyvlar eller frejdyvlar. Typexempel på den dolda vardagsdiskrimineringen av aspergare med OCD-drag. Hallå, det uptäcks hur många nya insektsarter om dagen och vad gör entomologerna? Oursektligt. Och ovanan stannar inte där.

17 augusti 2010, 16:38
Avslutat konto
Namnet tordyvel kommer av det gamla ordet törd, som betyder smuts el. skit (jfr. eng. turd) och en omskrivning av ordet vivel (vilket tordyveln inte är, den är en dyngbagge (fam. Scarabaeidae)).

17 augusti 2010, 17:03
Moderator
Ja, vad trodde du jag hade för härledningar i tankarna? :shock: Jag menade förstås od-änd-vivlar, det vill säga vivlar (äkta eller missförstådda, vad fan bryr sig en oentomolog om ontologi) som blir arga till slut (när man har retat dem tillräckligt mycket, men inte innan dess; od, jämför tyskans Wut och gudanamnet Oden/Wotan 'den rasande'); frejd-vivlar, nämligen någon art som är direkt nyttig för oss och vi alltså har skäl att frejda väl; och en-jord-vivlar, som alltså trivs bara i en jordart.

Senast redigerad av Zombie 17 augusti 2010, 17:48, redigerad totalt 2 gånger.

17 augusti 2010, 17:45
Avslutat konto
Zombie skrev:
Ja, vad trodde du jag hade för härledningar i tankarna? :shock: Jag menade förstås od-änd-vivlar, det vill säga vivlar (äkta eller missförstådda) som blir arga till slut (när man har retat dem tillräckligt mycket; od, jämför tyskans Wut och gudanamnet Oden/Wotan 'den rasande'); frejd-vivlar, nämligen någon art som är direkt nyttig för oss och vi alltså har skäl att frejda väl; och en-jord-vivlar, som alltså trivs bara i en jordart.

Jag trodde att du talade om toralettbaggar.

17 augusti 2010, 17:47
Ny tråd Svara på tråd  [ 22 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.