Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 201  Nästa
Mattråd! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Mattråd!
:shock:
Herregud, är du på riktigt?

Avancerade, smaskiga bullar och rent och fint i köket. När kan vi flytta in (4 i familjen)?

Jag har en olycklig och beklaglig last: bulldeg.
Det blir väldigt få bullar här hemma och mycket deg som mystiskt får fötter och springer sin väg. Godast är ju de färdigrullade, lena, kanelsockriga, jäsvarma sakerna som redan är färdiga för ugnen.

31 maj 2010, 00:03
Medlem
Snygg matberedare.. :D

31 maj 2010, 01:12
Medlem
Bild

31 maj 2010, 04:40
Medlem
Möh, vad söt!

Hoppas den inte fick magknip.

31 maj 2010, 11:30
Medlem
CodeRedAlert skrev:
:shock:
Herregud, är du på riktigt?

Jag vet inte... vänta så ska jag nypa mig själv i armen... AJ!

CodeRedAlert skrev:
Avancerade, smaskiga bullar och rent och fint i köket. När kan vi flytta in (4 i familjen)?

Ni kan få bo i mitt stora vindsförråd (meddela när ni kommer, så ställer jag upp en potta), men då får ni sköta all tvätt och städ, så sköter jag all matlagning (det vill säga ni får sköta det tråkiga, så sköter jag det roliga).

CodeRedAlert skrev:
Jag har en olycklig och beklaglig last: bulldeg.

När jag var barn sade alltid mor min att min mage skulle svälla upp om jag åt bulldeg och jag är inte så mycket för att äta jästdeg, men däremot äter jag gärna kakdeg; kakdegen är allt som oftast godare än de färdiga kakorna. Jag bakar dock inte kakor och bullar så ofta; det blir mest nyttiga tråk(/g)bröd.

carl skrev:
Snygg matberedare.. :D

Har du en likadan? Den låter rätt högt och luktar varm motorolja när man kör den, men den fungerar fortfarande.

Savanten Svante skrev:
nomnomnom

:)

Det är konstigt förresten; jag gick aldrig och lade mig igår och efter det blev jag plötsligt jätteinteraktiv.

31 maj 2010, 14:11
Medlem
Nej inte alls. Jag önskar att jag hade en, en så där stor dessutom! Annars är motoroljelukt och matlagning något som jag ofta relaterar till varandra.

31 maj 2010, 14:42
Medlem
Jag tänkte annars att det var en lite ovanlig kombination. På vilket sätt kopplar du ihop lukten av varm motorolja med matlagning? Är det kanske så att du typ steker ägg på motorblocket (om nu det ens är möjligt)?

4 juni 2010, 13:04
Medlem
Idag spelade jag in ljudet från min köksslav... eller å förlåt; jag menar förstås köksneger; jag måste ju skriva så att även forumets foliehattar fattar. När jag lyssnade på ljudet efteråt upptäckte jag att det hade en oväntad, skön bas, som bara blev bättre när den förstärktes.

4 juni 2010, 19:58
Medlem
Nä. Jag har också varit med om en mängd stora överhettade köksmaskiner som börjat lukta om man kört dem för mycket. Dock inget som jag funderat på rent konkret förrän du kopplade samman lukten med motorolja. ;)

4 juni 2010, 23:20
Medlem
Idag lagade jag mat till tonerna av Claudio (det vill säga inte hans mindre kända bror Sune) Monteverdis Vespers of the Blessed Virgin. Avslappnande, men inte så bra att laga mat till; man typ somnar med ansiktet i stekpannan (icke att rekommendera).

12 juni 2010, 18:40
Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 201  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.