Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Lättad, efter ett samtal med läkaren. Vissa orosmoment har minskat.

Passar på att försvara Zombie lite också. Det här forumet har en del störda invånare. Jag är en av dem, en annan har nyligen avlägsnat sig, för hur länge vet vi inte. Så jo det är förståeligt att han och fler kan ha svårt att öppna sig här.

20 maj 2010, 12:50
F.d. exec
CodeRedAlert skrev:
Lugn. Är det möjligt, jo kanske.

Exec, förespråkar man att en hel del av världens befolkning är mindre värda än en själv pga olika obskyra orsaker så är man något empatistörd. Så jag förstår Zombies reaktion och att du inte gör det talar sitt tydliga språk.

Du talar om "kulturberikare" i en väldigt hånfull ton tex. När du gör det slår du rakt på en del av mig och allt det jag står för. Jag är inte den som viker undan, jag tänker faktiskt stå här som en slags sköld mellan dig och de som råkar illa ut pga det du förespråkar.

Jag är fit for fight - är du det?

Just ja: Lugn...

Muckar du gräl?

Alla människor har inte potentialen att leva inom ramen för "kärlek och skönhet". Många våldtäktsmän, svagbegåvade, tjuvar, negrer, sinnessjuka, mördare, sandnegrer och kommunister diskvalificerar sig genom att sakna förutsättningar att leva upp till högre ideal, men inte alla (det är inte helt svart/vitt).

20 maj 2010, 21:41
F.d. exec
sugmundfreud skrev:
Jag gillar Zombie iaf, en av mina favoritmänniskor på internet, hehe. Typ världens mest sympatiska människa ever.

Jag gillar också Zombie, men jag tror att han har lite mer att arbeta på i sitt känsloliv än många andra. Jag förstår inte hur du kan tycka att han är mer sympatisk än mig? OK att Jesus och Morrissey och Fredrik Reinfeldt och Anders Borg och Brian Tracy är det, men Zombie?

20 maj 2010, 21:45
Medlem
Dagsform: trött - cyklade 2 mil helt i onödan igår, sov 5 timmar (normalt sover jag minst 7 timmar). Snyltade en öl och missade tåget..
Igårform: pigg
Imorgonform: piggare
Lördagsform: piggast (om det fortfarande är sol ute)

20 maj 2010, 22:39
Moderator
(Inlägget får bli som det blir, för jag vet verkligen inte vad man svarar på sånt här, och om jag inte vore så trött kanske jag skulle bli för generad istället...)

Oj. Här tog man mod till sig och sa något om sin dagsform och så fick man beröm så jag vet inte vad. Tack CodeRedAlert <3 och Sugis <3 ! - Och ni råkar ju båda höra till mina favoriter också. :D
Inte för att jag känner igen mig riktigt - snäll kanske, men inte typ mest sympatiska ever eller tänker och skriver så man gapar av häpnad? Så mycket som jag lär mig av andras kärlek och klokhet hela tiden? Nå, jag får väl försöka inte bråka om det. ;)
Och tack Ufo för din förståelse. Sådant gör särskilt gott från en bra människa man har svårt att förstå sig med ibland. Men du stördare än jag? :?:

Men kärleksdefekt - ja, vad jag än hade kallat det hade jag väl fått ut för det från någon av dem jag menade. Nu var det just rasism jag menade, och vad man nu ska kalla andra varianter av det, den här bristande respekten för vissa grupper människor som man är så likgiltig eller illasinnad mot att man inte ids sätta sig in i att vara ens sakligt korrekt mot dem, eller vad man medverkar till att andra gör mot dem, och den småskurenhet som gör att man kan göra så, för att inte säga något mycket värre eftersom det inte är saker utan människor det handlar om. Eller som CDR förklarade mycket kortare. Förresten hade hon just då varit i elden i rasisttråden med en på pricken träffande jämförelse med kvinnovälde - som jag nog förresten skulle köpa hellre än den vite mannens fortsatta överhöghet, både för att den liksom redan är prövad och helt enkelt för att det kan vara någon annans tur om nu något rättvisare blir för tungt att ordna... Men hursomhelst - där går man över en gräns till att göra sig farlig: gränsen till att vara gravt orättvis och nådelös mot andra.

Annars är det klart att jag också är kärleksdefekt. Vem är inte det. Sin defekta kärlek måste man jobba med hela tiden. Det tror jag förresten Sugis också är bland de ambitiösare att göra - särskilt inräknat hur mycket hon redan har på tallriken. Och att exec gör det har jag sett och det uppskattar jag hos honom.

Dagsform: alldeles för trött för att skriva ett sånt här inlägg. Läskigt! ;)

20 maj 2010, 23:33
Medlem
Efter att ha läst Zombies inlägg så känner jag mig med ens i bättre form. Annars är jag rätt såsig i dag, känns lite dagen efter - utan att jag kan se någon direkt anledning till det. Vet inte om jag kan skylla på vädret.

21 maj 2010, 12:15
Moderator
Asmix skrev:
Efter att ha läst Zombies inlägg så känner jag mig med ens i bättre form.

Och ännu mer! Jag blir ju glad av sånt här ju. Vilket faktiskt gör mig litet piggare.

Hoppas jag kan studsa tillbaka litet av det nu också...

21 maj 2010, 13:33
Medlem
Oj vilket pusskalas det blev här.

Idag är jag lite seg efter en lång dag med mycket socialt.

21 maj 2010, 23:39
Medlem
Bild

21 maj 2010, 23:55
Medlem
:roll: Killar.

Dagsform: Pirrig!!!!

22 maj 2010, 18:17
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 508  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.