Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Hur ska jag ha mitt hår? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Hur ska jag ha mitt hår?
Jag behöver förslag på hur jag kan ha mitt hår. Jag har alltid huvudbonad när jag går utomhus och det kan faktiskt se rätt snyggt ut, men det ser alltid korkat ut utan.

Jag behöver ha det på ett sätt som är socialt acceptabelt för en man, men samtidigt vill jag ta avstånd ifrån allt vad manligt heter. Jag vill bara att det ska hålla sig på plats och se städat ut, och inte få mig att se ut som något en varg uppfostrade. Är hårband något att överväga eller går det att klippa på ett sätt utan att det blir kortare? Tyvärr vet jag näst intill ingenting eftersom jag bara intresserat mig för kvinnliga frisyrer och bara haft kort hår själv hela barndomen.

Mitt hår är tjockt, och har växt sig långt efter att ha varit kort utan att jag gjort någonting med det förutom att kamma. Vet inte om jag kan beskriva det bättre.

25 april 2010, 18:55
F.d. exec
Inlägg Re: Hur ska jag ha mitt hår?
Sanive skrev:
Jag behöver förslag på hur jag kan ha mitt hår. Jag har alltid huvudbonad när jag går utomhus och det kan faktiskt se rätt snyggt ut, men det ser alltid korkat ut utan.

Jag behöver ha det på ett sätt som är socialt acceptabelt för en man, men samtidigt vill jag ta avstånd ifrån allt vad manligt heter. Jag vill bara att det ska hålla sig på plats och se städat ut, och inte få mig att se ut som något en varg uppfostrade. Är hårband något att överväga eller går det att klippa på ett sätt utan att det blir kortare? Tyvärr vet jag näst intill ingenting eftersom jag bara intresserat mig för kvinnliga frisyrer och bara haft kort hår själv hela barndomen.

Mitt hår är tjockt, och har växt sig långt efter att ha varit kort utan att jag gjort någonting med det förutom att kamma. Vet inte om jag kan beskriva det bättre.

En bild skulle verkligen hjälpa! Ta på dig solglasögon inför fotograferingen om du är blyg. Att ge ett gott råd utan en bild är som att i text försöka hjälpa någon måla en ospecifierad tavla.

Är du kort/lång? Är du tjock/smal?

Har du låg/hög panna?

Har du utstickande öron?

Glasögon?

Unibrow?

Markerade ansiktsdrag eller en utjämnande fettbuffert/mycket underhudsfett?

Har du en hals eller är huvudet monterat i direkt anslutning till axlarna?

Vilken färg har du på håret?

Är håret helt rakt och jämnt och fint?

Har du små grisögon?

Allt spelar roll!

25 april 2010, 19:17
Medlem
Jag försöker inte nå några höjdpunkter i mode och behöver inte råd på en specifik frisyr. Håret måste "bort från mitt ansikte" och jag kan inte använda hårspännen. Det är inte mer specifikt än så.

25 april 2010, 19:40
F.d. exec
Sanive skrev:
Jag försöker inte nå några höjdpunkter i mode och behöver inte råd på en specifik frisyr. Håret måste "bort från mitt ansikte" och jag kan inte använda hårspännen. Det är inte mer specifikt än så.

Att se bra ut är nästan gratis. Allt det kostar är lite eftertanke och en seriös ansats.

Jag hade långt hår kring tidpunkten för då mitt avatarfoto togs. Jag brukade ha ett diadem. Hårspännen är små och otympliga och fastnar i saker och ser ut som skit.

Diadem kostar bara några tior eller en hundralapp på närmaste Glitter-/Kicks-butik som jag minns. Jag brukade ha 2-3 stycken att variera mellan beroende på aktivitetsnivå. Ska man ut och springa eller gå en hinderbana så kanske man vill ha ett som sitter lite tightare. Till vardags när man sitter framför datorn eller träffar människor så kan man med fördel ha ett diadem som sitter lite lösare och i en färg som passar dagen.

Funkar inte diadem så får du nog vänta tills håret är långt nog för att göra en ordentlig hästsvans. Det är relativt snyggt också. Gör inte misstaget att "lösa problemet" genom att skaffa lugg! Att hålla en lugg snygg är nästan som att ha ett arbete!

25 april 2010, 19:59
Avslutat konto
En sak du kan göra är att klippa upp det lite lätt så att allt inte är en enda enorm massa. Sen tar du en liten hårklämma och knäpper ihop överskottet av hår någonstans på bakhuvudet, samtidigt som du låter luggen ligga snett framåt över pannan och tunna lockar/stripor av håret hänga ned framför öronen och rama in ansiktet.

Jag brukar ibland ha håret i något liknande, uppsamlat och löst sammanhållet på bakhuvudet av en liten klämma, snedlugg och allt ovanför luggen uppuffat i lite Jackie O stil. Passar bra med mitt tjejaktiga ansikte, mina fylliga läppar och de svarta mjukt formade glasögonbågarna.

25 april 2010, 23:00
Medlem
Har du fått användbara tips nu Sanive?
Jag lånar tråden lite, om det går bra.

Hur ska jag ha mitt hår?
Behöver klippa det, eventuellt färga lite utväxt och allmänt komma ur den här hänga-rakt-ner perioden håret hamnat i.

7 maj 2010, 22:54
Medlem
Alla skall ha hockeyfrisyr har jag bestämt nu. Passar både på män, kvinnor och allt där emellan.
Bild

Bild

7 maj 2010, 23:09
Medlem
:D
NEEEEEEEEJ!

Jag nöjer mig med att klippa topparna och få bort det risiga tror jag. Eventuellt lite uppklippt runt ansiktet, har ganska lång lugg nu.

7 maj 2010, 23:25
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Har du fått användbara tips nu Sanive?

Jag fick något att utgå ifrån. Jag har efterforskat lite och även frågat mina föräldrar men det har inte riktigt blivit av ännu eftersom jag oftast är utomhus med mössa när jag behöver bry mig.
CodeRedAlert skrev:
:D
NEEEEEEEEJ!

Jag nöjer mig med att klippa topparna och få bort det risiga tror jag. Eventuellt lite uppklippt runt ansiktet, har ganska lång lugg nu.

Det här liksom ditt snack om träffar ger mig intrycket av att du inte vet vad du snackar om och bara slänger in några uttryck som du känner till för att verka mer autentisk.

8 maj 2010, 19:44
Medlem
Ja, jag är väl ett troll då. Ett långhårigt troll.
Nästan smal här faktiskt, gammal och suddig bild men samma hår, möjligen är det ännu längre nu.
Bild

Vad göra? Klippa ja, men hur mycket då?

Har ni hår? Får se på det då!

Godnatt.

9 maj 2010, 01:35
Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.