Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Eurovision 2018! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Eurovision 2018!
Snart dags för stora finalen (när den nu är, men i år i alla fall). Jag inleder den stora diskussionen med följande:

Israels Netta Barzilai med den klart coolaste låten "Toy":


18 april 2018, 00:44
Medlem
Inlägg Re: Eurovision 2018!
Vem vann den svenska?


19 april 2018, 11:16
Medlem
Inlägg Re: Eurovision 2018!
Det var han Inkasso eller vad han heter. :04:


20 april 2018, 12:05
Medlem
Inlägg Re: Eurovision 2018!
Estlands bidrag (Elina Nechayeva - "La Forza") hade den spektakuläraste klänningen (i klass med rösten (lite femte elementet-känsla)):


Belgiens bidrag (Sennek - "A Matter Of Time") har en helt egen air av något jag inte riktigt kan sätta fingret på (coolt tillbakalutad):


Tjeckiens bidrag har helt klart flest kameler i videon. Texten var väl lite som den var, men lite lock'n'pop och knästrumpor funkar alltid: :04:


- Men, Schueberird, hur var låten då?
- Låten? Tja, epic sax guy dök upp -- fast i ny skepnad -- och nytt instrument -- och kanske inte inte riktigt lika epic som sin föregångare.

Irlands bidrag (Ryan O'Shaughnessy - "Together") var ganska tråkigt, men videon var fin:


Frankrikes bidrag (Madame Monsieur - "Mercy") var iklätt flest antal svarta polotröjor:


Moldaviens bidrag (DoReDos - "My Lucky Day") var väl ganska standard, men har ett skönt balkanblås:


Spaniens bidrag (Amaia y Alfred - "Tu Canción") var väl typ fint antar jag (finstämt):


Norges bidrag (Alexander Rybak - "That's How You Write A Song") var... inte bra, men han är ju glad i alla fall:


Italien skickade samma bidrag (Hes Snubbe - "Parlo più di quanto canto") som de alltid skickar: en hes snubbe som pratar mer än han sjunger:


San Marinos bidrag (Jessika (feat. Jenifer Brening) - "Who We Are") var... äh, fuck it, robotar är coola:


Ungerns bidrag (AWS - "Viszlát Nyár") var typ schlagermetall med en del skönt tunggung och bra energi, fast för mycket skönsång på bekostnad av skönare gurgeldito:


Finlands bidrag (Saara Aalto - "Monsters") var coolt (förutom att den officiella videon var snäppet snyggare än scenframträdandet):


Bland övriga låtar var det minst två som lät som redan kända låtar, medan de flesta andra lät som varandra.


20 april 2018, 13:21
Medlem
Inlägg Re: Eurovision 2018!
Den italienska snubben heter förstås Uomo Rauco och ingenting annat; det blev lite fel där. :04:


20 april 2018, 13:36
Medlem
Inlägg Re: Eurovision 2018!
Har ni hunnit lyssna på alla 43 låtar? Vilka är era kommentarer? Missade jag något?

Jag lägger min röst på Israel och Belgien, så de får dela på tävlingen nästa år. Om något ändå skulle gå snett kan Finland få hoppa in från avbytarbänken.


20 april 2018, 15:25
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 


Som gäst saknar du privilegier.

cron