Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
SVT är "den ondes hantlangare". Gå å lägg dig, Spigge! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg SVT är "den ondes hantlangare". Gå å lägg dig, Spigge!
Barnen i julkalendern leker "anden i glaset".
Nu varnar en katolsk kyrkoherde föräldrar – och kallar SVT "den ondes hantlangare".
– ”Anden i glaset” kan vara inkörsporten till spiritism och det ockulta, säger Zbigniew Golebiewski, kyrkoherde vid Sankta Annas katolska församling i Nyköping.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article15854435.ab

Nån som vet hur Spigge och hans kollegor klarar av att se skillnad på besatthet och psykos?


29 november 2012, 18:55
Moderator
Inlägg Re: SVT är "den ondes hantlangare". Gå å lägg dig, Spigge!
Suck. Andlighet är bra, så länge det är just vi som styr den.

Och folk går på det...

Som om det inte vore tvivelaktigt om toppstyrning ens går ihop med någon vettig definition av andlighet...


29 november 2012, 19:04
Medlem
Inlägg Re: SVT är "den ondes hantlangare". Gå å lägg dig, Spigge!
Om jag ska gissa på vad som skadar barn mest, katolska präster eller julkalendrar så ligger han risigt till, Zpigge!


29 november 2012, 20:19
Medlem
Inlägg Re: SVT är "den ondes hantlangare". Gå å lägg dig, Spigge!
Min mamma varnade mig alltid för att leka anden i glaset, så jag gjorde aldrig det. Dööh hade ändå ingen att leka med. Men iaf efter att hon och hennes polare lekt anden i glaset började det hända skumma saker under en period som tex lampknappar knäpptes på och av utan att någon rörde dem.

Sedan om hon inbillade sig vet inte jag. Var väl på 60-talet detta.


30 november 2012, 15:38
Medlem
Inlägg Re: SVT är "den ondes hantlangare". Gå å lägg dig, Spigge!
Det värsta som har hänt när vi körde anden i glaset som små var att väggarna började skaka och hela rummet brummade!

Jag och polaren som typ alltid hängde i hans farmors hus (som vi var i vid tillfället) visste naturligtvis att det var hans farmors trasiga kylskåp som hoppade igång och ALLTID lät så där, fast jag kan berätta att tjejerna som var med blev lite lätt nervösa..


30 november 2012, 18:31
Moderator
Inlägg Re: SVT är "den ondes hantlangare". Gå å lägg dig, Spigge!
Savanten Svante skrev:
Det värsta som har hänt när vi körde anden i glaset som små var att väggarna började skaka och hela rummet brummade!

Jag och polaren som typ alltid hängde i hans farmors hus (som vi var i vid tillfället) visste naturligtvis att det var hans farmors trasiga kylskåp som hoppade igång och ALLTID lät så där, fast jag kan berätta att tjejerna som var med blev lite lätt nervösa..

Andar kan säkert vara förslagna de med. Har du dokumentation på att det var kylskåpet som brummade just den gången? Eller att inte anden typ hade lämnat kylskåpsdörren öppen i lagom tid innan för att sätta igång kylskåpet just då? :P


30 november 2012, 18:44
Moderator
Inlägg Re: SVT är "den ondes hantlangare". Gå å lägg dig, Spigge!
... och sedan sitter de där, förlåt svävar, och skrattar åt hur lätt människor gång på gång går på den enkla att presenteras för en situation arrangerad så att den enklaste tolkningen av den inte är den riktiga.


30 november 2012, 18:54
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 


Som gäst saknar du privilegier.

cron