Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Vad får man blogga om? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Vad får man blogga om?
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article8242018.ab
Citera:
Charlotte Perelli och Pernilla Wahlgren är sålda på margarin.
Men de föll inte Sveriges konsumenter i smaken – som anmält kändisarnas smörande.
Är det här ett aprilskämt eller vad faan är det?

8 december 2010, 14:11
Medlem
Inlägg Re: Vad får man blogga om?
Brott mot marknadsföringslagen.

Egentligen tros det vara reklam, fast det inte framgår? Produktplacering?

8 december 2010, 21:01
Medlem
Jag har också blivit anmäld för min blogg. Verkar som ingen går säker.

9 december 2010, 15:47
Moderator
Vad blev du anmäld för då? Om du vill tala om det; men sådant måste man veta för att kunna bedöma något.

Och vad är att "anmäla en blogg" förresten? För blogghotellets ägare? Även för ett lagbrott, som det verkar i margarinfallet? Eller för både den och polisen? Och hur som helst, vad spelar en anmälan för roll, anmäla kan väl vilken galning som helst göra för vad som helst – är det inte viktigare vad hotellägaren eller polisen gör åt saken?

9 december 2010, 16:41
Medlem
Zombie skrev:
Vad blev du anmäld för då? Om du vill tala om det; men sådant måste man veta för att kunna bedöma något.

Och vad är att "anmäla en blogg" förresten? För blogghotellets ägare? Även för ett lagbrott, som det verkar i margarinfallet? Eller för både den och polisen? Och hur som helst, vad spelar en anmälan för roll, anmäla kan väl vilken galning som helst göra för vad som helst – är det inte viktigare vad hotellägaren eller polisen gör åt saken?

Något som inte får diskuteras på detta forum... Jag är anmäld till polisen och har blivit kallad till en sån där liten rättspsykiatrisk undersökning.

9 december 2010, 17:21
Medlem
Tycker du att det är konstigt att din blogg blev anmäld?

9 december 2010, 22:35
Medlem
Krigarn skrev:
Tycker du att det är konstigt att din blogg blev anmäld?

̈́
Att den blev anmäld för något är inte så konstigt, men att den blev anmäld för hot är konstigt då jag är tämligen säker på att jag inte skrivit några hot.

10 december 2010, 18:11
Medlem
Tycker du inte själv att det är läge att tagga ner och tänka om nu?

11 december 2010, 06:45
Medlem
Zombie skrev:

Regler för att kunna skriva vad man vill på sin blogg:

* Skapa den själv med Wordpress på din sajt
* Se till att välja ett webhotell utanför Sverige, gärna i något land utan lagar kring webben

11 december 2010, 11:07
Medlem
Krigarn skrev:
Tycker du inte själv att det är läge att tagga ner och tänka om nu?

Nej, jag tycker mitt krav att rättvisa ska skipas och sanningen ska fram är riktigt. Det är fel at ge sig om man har rätt, det gynnar ju dem som har fel. Det är därför psykopaterna styr världen, för att de goda inte är tillräckligt kompromisslösa och långsinta.

rdos skrev:
Regler för att kunna skriva vad man vill på sin blogg:

* Skapa den själv med Wordpress på din sajt
* Se till att välja ett webhotell utanför Sverige, gärna i något land utan lagar kring webben

Man slipper bli censurerad då men anmäld kan man ju ändå bli.

11 december 2010, 14:03
Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.