Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Krigarn
Medlem
|
Fula stilar
Killar/män: 1. Det här Timo Räisänen-utseendet. Vet inte vad man kan kalla det, är det något indieaktigt? Tycker folk med det utseendet ser ut som totala stolpskott. Men det kanske är meningen. Hipsters är redan nämnda men de har jag otroligt svårt för, av samma skäl som det ovanstående.
2. Tribaltatueringar är för obildat folk. Det var det redan -98 förresten. Sen har vi alla de här fotbollsspelartatueringarna med flickvännens eller sitt eget namn inristat i hebreiska på insidan av underarmen. Står det Carpe Diem med gotiska bokstäver på en människa kan jag slå vad om att det rör sig om en människa totalt renons på fantasi.
3. Rosa skjortor. Alla brat-varianter men i synnerhet folk som har lammullströja löst knuten runt halsen med t-shirt från Lacoste under. Seglarskor. Loafers.
4. Discofolk.
5. JC-rockers. Kom igen för fan, fattar ni inte själva att ni ser ut som en japansk kopia av en rocker? Svartfärgat halvlångt hår, Conversedojor...inga riktiga rockers ser ut på det viset. Odla helskägg och tatuera underarmarna istället. Bygg upp dina biceps och förstör din röst med whisky. Ni är inte rock, ni är pop och Lemmy skjuter er i röven 8 dar i veckan.
6. Platådojor. Om ni vill vara ett väldigt lätt byte i ett slagsmål är det upp till er, men jag anser att hög klack är för tjejer.
7. Överhuvudtaget är det mer manligt att klä sig funktionellt/praktiskt/slitstarkt än att klä sig hippie/mods/hipster/glamrock/whatever random faggot style. Knegare har alltid varit och kommer alltid vara mer maskulina än dandys, räkmackeglidare och överklassynglingar. Ni har det inte i blodet helt enkelt. Att det blivit mode med flanellskjorta igen är något positivt. Flanellskjorta, snus och whisky ta mig fan!
Tjejer: 1. Bimbomentaliteten är inte särskilt het.
2. Tjejer som tror att det är hett att se ut som ett vattenlik.
3. Det här rockabilly/50-talsfru börjar bli rätt tjatigt. Helt plötsligt har alla körsbär tatuerade på nyckelbenen, halvlugg och klarrött läppstift och tror att de heter Doris Day.
4. Som alla kan se dömer jag männen betydligt hårdare. Det beror på att jag tycker det är betydligt lättare att räkna upp patetiska töntar bland män.
|
4 oktober 2010, 03:04 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
Re: Fula stilar
Hur ser din lista ut?
|
4 oktober 2010, 03:07 |
|
|
tahlia
Medlem
|
Jag har ingen lista att bidra med (surprising, ey?) men jag har en fråga eller två. Dömer du ut pensoner som stämmer in på din ovanstående beskrivning rakt av, eller ger du dem en chans om du träffar på dem på valfri plats? Om ja, är det verkligen så att kläder/stil/utseende säger allt man behöver veta om någon?
|
4 oktober 2010, 11:44 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
Man kan utläsa en hel del om människor genom att iaktta dem. Dömer ut är väl att ta i, om jag träffar en person har de en "audition" på sig att visa vilka de är - och då är det saker som värderingar, personlighet & personkemi som är utslagsgivande.
Eller jo, visst fan dömer jag ut folk: om jag ser att en krog är full av stekare går jag hellre till sunkhaket några kvarter därifrån. Jag gillar nämligen inte nyliberaler, rikemansungar eller andra typer av räkmackesurfare. Alla människor gör förresten såna här grovbedömningar. Det vore omöjligt att öht orientera sig i samhället om man inte gjorde personliga, subjektiva bedömningar, måhända baserade på fördomar. Men det finns ett annat ord också: förförståelse.
|
4 oktober 2010, 14:15 |
|
|
tahlia
Medlem
|
Tillämpas även ordet "förförståelse" om någon direkt förutsätter att du är ett tågräknande, empatilöst mattesnille baserat på informationen "Krigarn har Aspergers"? Eftersom du själv (precis som jag) mer eller mindre är en vandrande anslagstavla full med potentiella fördomsfulla etiketter hade det varit mindre förvånande om du varit mindre fördomsfull än genomsnittet, inte mer.
|
4 oktober 2010, 20:28 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Bakom varje betydelsefull man står en bimbostilskvinna.
|
4 oktober 2010, 23:52 |
|
|
chilehead
Medlem
|
Bort med: Halvlångt bakåtkammat hår, pastellfärgad Lacoste-tröja och ljusa piratbyxor och låga vita tygskor utan strumpor.
Folk som använder brädmärkeskläder (skate snow o surf) utan att någonsin i sitt liv åkt på en bräda.
|
5 oktober 2010, 00:01 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
De borde kunna utläsa från hur jag ser ut och uttrycker mig att jag inte tillhör den skaran. Jag är urusel på matematik och min enda relation till tåg är att jag åker i dem. Vilka nummer de har och var de är tillverkade, tidtabeller och övrigt är jag fullkomligt ointresserad av.
|
5 oktober 2010, 05:45 |
|
|
sugmundfreud
Medlem
|
Det där är sååå otroligt Aspigt . Att tro att andra automatiskt ser det man vill förmedla. Fula stilar då: "Turkar" med flottigt hår och pastellfärgade jackor som står och ser hotfulla ut. Detta kan göras med eller utan BMW och eller pitbullterrier. Deras flickvänner är kaxiga, gör fula miner och beter sig som horor:
|
5 oktober 2010, 10:28 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Windings
|
10 oktober 2010, 23:09 |
|