Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Dags för en chatt? 

Vill du ha en chatt här på forumet?
Ja 29%  29%  [ 5 ]
Nej 6%  6%  [ 1 ]
Kanske 24%  24%  [ 4 ]
Hallontårta 41%  41%  [ 7 ]
Antal röster : 17

Dags för en chatt? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Dags för en chatt?
Det saknas en chatt här.
Eller vad tycker ni?

Är det möjligt att fixa en om intresse finns?

13 maj 2010, 20:18
Medlem
Inlägg Re: Dags för en chatt?
Jag brukar tycka att tjat på internet är lika svårt som tjat i verkligheten, eftersom alla bara pratar i mun på varandra och jag kan inte avbryta folk eller ta mig in i diskussioner på internet lika mycket som i verkligheten, men det kan kanske vara bra för andra, så jag röstade "kanske".

Hallontårta har jag absolut ingenting emot, så det kryssade jag också för. När blir vi bjudna på hallontårta? :mrgreen: Annars kan jag eventuellt sträcka mig så långt som att själv bjuda på hallontårta (hembakt förstås).

13 maj 2010, 20:37
Moderator
Tjatt är säkert en bra idé för många, mera vettigt sällskap kan jag behöva, men hur vettigt det skulle bli i den här formen vet jag inte. Sådana där sociala huggsexosituationer som brukar kräva att man är inne i sådant som "alla andra" är inne i och att man kan vara spirituell i realtid eller, ännu värre, inte ens har så mycket försvarslinjer som ett forum kan ha mot den som skriker högst och mest förenklat, ger mig mobbnings- och magsårsvibbar. (Vilket just det här forumet ger mig redan.)

Det tekniska vet jag inte heller om jag är kapabel att begripa.

Hallontårtan kunde jag inte rösta på, för alternativet Glutenfri hallontårta saknades. :P

13 maj 2010, 21:19
Medlem
Kanske hallontårta. Jag pratar som ett mongo i realtid. Skriver långsamt och svårförståeligt. Hinner inte med i konversationen ens om man bara är två som chattar. Lärde mig aldrig skriva maskin trots 4 års träning i skolan. Bakåtpilknappen är min vän.

13 maj 2010, 22:10
Medlem
Men ni ser ju! Lösningen är att starta en chatt här där alla skriver lika hopplöst långsamt.

Det behöver inte vara så avancerat eller noga med att man stavar rätt. Eller har något vettigt att säga.
Men man känner sig garanterat mindre ensam och ju större forumet blir, desto oftare finns det någon att byta ett par ord med. Eller bara titta på när andra kläcker ur sig fånigheter.

13 maj 2010, 22:29
Medlem
Starta en kanal på IRC?

Vissa nätverk går att komma åt via nån sida med html/java och/eller javascript, vilka kommer jag inte ihåg dock.

Annars finns alltid mirc.com (en populär IRC klient) Tror att det finns stora internationella kanaler som är inriktade mot asperger men man kan starta egna helt gratis.

13 maj 2010, 22:52
Medlem
Det finns ju något som kallas "shoutbox". Det är nästan som en chat, fast inte.
På en o samma gång.

13 maj 2010, 23:54
Medlem
Det smidigaste är att ha en chatt i direkt anslutning till forumet. Inte för att jag har någon aning om hur man fixar en sådan eller om det ens är möjligt på det här forumet.
Men IRC och birk och hans moster är så jobbiga att hantera.

Shoutbox är väl bara...segt och stelt?

Inte för att jag vill såga era förslag men...jo jag SÅGAR dem. ;)

14 maj 2010, 01:28
Medlem
Segt och stelt? Jamen, det passar väl oss rigida aspergare!? 8-)

14 maj 2010, 01:35
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Shoutbox är väl bara...segt och stelt?

Inte för att jag vill såga era förslag men...jo jag SÅGAR dem. ;)

Varför är det alltid någon som skall tolka in en massa avsikter så fort man tillför ett litet informationsflöde.

14 maj 2010, 18:29
Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.