Re: Saker du retar dig på
Ja och jag har själv bevittnat att du har riktigt bra hand om djur!
De som klagar är, som du säger, endast avundsjuka, för de kan ju inte i sin vildaste fantasi tänka sig att någon skulle kunna något som de själva inte kan. För de har Downs - that's a fact.
Du lägger ner massor med tid på sötdjuren och man ser att de har det bra. Du har lugna, harmoniska katter och en gladisvovve som är superduktig och snäll.
Djuren visar ju tydligt hur de mår och det är sällan svårtolkat, ens för oss som kanske missar vissa signaler, liksom. Katter som är lugna, chillade, gosiga och pratglada mår inte skit; så enkelt är det. Med hundar kan det vara svårare, för de kan ju typ vara cp-lyckliga trots att de inte får mat och trots att de kanske till och med blir slagna av sina ägare. Hundar är ju typ "ojdåförlåtmigmenjagälskardigsnällavarminvänförevigtok?". Men även på hundar kan man så klart se om de far illa, men katter är ju så oberoende av människor att de sällan kamouflerar olycka om det är vad de känner.
Jag märker att jag börjar bli lite luddig i min kommunikation här, men jag är trött såatteh. Men det jag menar är att om sugis hade vanskött djuren hade jag sett det och det gör hon tamejfan inte. Hon är en kärleksfull djurälskare och hennes söta kattungar med korvsvansar är så söta att man får lust att kidnappa dem i sin vita skåpbil!