Ny tråd Svara på tråd  [ 74 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Sur hustru 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Sur hustru
Vad skriver RJ för något? Tänker hen fortsätta bete sig som ett arsle?

12 oktober 2011, 15:01
Moderator
Kanske bland annat hit jag ville komma med mitt förra inlägg, även om det nu blir möjligt att uppfatta som mera tjafs:

Som jag uppfattar saken beror "tjafs" på avsikt och hållning i vad man gör. Vill man vrida och vända på saken, komma till klarhet eller bara diskutera den, under öppenhet för vad andra kan bidra med och så vidare så tycker jag det är tråkigt att få det avfärdat som "tjafs". Den som kallar det så kanske inte inser att den helt enkelt inte är intresserad eller har det nödvändiga förtroendet för ens eller folks omdöme? Det tycker iallafall jag jag har märkt många gånger. Det kan ju hända att den som vill borra efter klarhet vill det också just för att begripa sig på hur de(n) andra får ihop det. (Vilket kan vara särskilt viktigt för just en aspergare.)

Detta inte sagt för att få rätt utan just framkastat för att få större klarhet.

12 oktober 2011, 15:38
Medlem
Ron Jeremy skrev:
Vill tala om att jag visade min hustru den här tråden, hon skrattade gott :D ,
Ett gott skratt förlänger livet :D
Ron Jeremy skrev:
hon är inte korkad
Det har väl ingen sagt heller, eller?

Ron Jeremy skrev:
att det hamnade bland neanderthalare tyckte hon var typiskt aspigt att spåra ur vid diskussion.
Som sagt hon har koll på läget.

Ron Jeremy skrev:
Min hustru och jag löste problemet genom att prata! Det funkar!
Se där, inte ett dugg förvånad.
Jag tycker det framgår ganska tydligt mellan raderna hos dig att du/ni just gör det, pratar alltså.

12 oktober 2011, 16:10
Medlem
Schueberird skrev:
Vad skriver RJ för något? Tänker hen fortsätta bete sig som ett arsle?

Det kommer jag säkert, jag arslar alltid till saker men försöker lära av mina dumheter ;)

Zombie skrev:
Kanske bland annat hit jag ville komma med mitt förra inlägg, även om det nu blir möjligt att uppfatta som mera tjafs:

Som jag uppfattar saken beror "tjafs" på avsikt och hållning i vad man gör. Vill man vrida och vända på saken, komma till klarhet eller bara diskutera den, under öppenhet för vad andra kan bidra med och så vidare så tycker jag det är tråkigt att få det avfärdat som "tjafs". Den som kallar det så kanske inte inser att den helt enkelt inte är intresserad eller har det nödvändiga förtroendet för ens eller folks omdöme? Det tycker iallafall jag jag har märkt många gånger. Det kan ju hända att den som vill borra efter klarhet vill det också just för att begripa sig på hur de(n) andra får ihop det. (Vilket kan vara särskilt viktigt för just en aspergare.)

Detta inte sagt för att få rätt utan just framkastat för att få större klarhet.

Håller med dig Zombie utan tvekan klokt skrivet av dig.
Men om diskussionen om kvinnor och män ska fortsätta vore det inte bättre att
göra det här http://www.aspieforum.se/viewtopic.php?f=5&t=3353 ?
i den här tråden har jag inget mer att tillägga,
"over and out"

12 oktober 2011, 16:14
Ny tråd Svara på tråd  [ 74 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Som gäst saknar du privilegier.