Ny tråd Svara på tråd  [ 15 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
"nu anmäler vi alkoholreklamen" 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: "nu anmäler vi alkoholreklamen"
Ron Jeremy skrev:
titta på de samhällen i USA t.ex. som har stängsel och vakter plus beväpnade invånare de är väldigt populära

Om du omhuldar din personliga frihet, så tror jag inte att du skulle trivas särskilt bra i ett "gated community". Sådana ställen skapar ofta en så stark social kontroll att den som avviker det minsta lilla blir behandlad som paria. På samma sätt som det kan ske i små isolerade byar utan mycket kontakt med omvärlden.

7 mars 2011, 19:07
Medlem
Schueberird skrev:
Ron Jeremy skrev:
titta på de samhällen i USA t.ex. som har stängsel och vakter plus beväpnade invånare de är väldigt populära

Om du omhuldar din personliga frihet, så tror jag inte att du skulle trivas särskilt bra i ett "gated community". Sådana ställen skapar ofta en så stark social kontroll att den som avviker det minsta lilla blir behandlad som paria. På samma sätt som det kan ske i små isolerade byar utan mycket kontakt med omvärlden.

Ja det är ju sant, men som med allt annat så finns det sådana här communitys av olika varianter,
från superkoll till sådana med frihet och säkerhet som ideologi.

USA är ett underligt land ibland hatar jag det och tvivlar på att det är en demokrati, medan på
andra sätt är det en dröm, har en sorts hatkärlek till det landet.

7 mars 2011, 19:27
Medlem
Bild

8 mars 2011, 15:23
Medlem
Joe McCarthy?

8 mars 2011, 15:32
Medlem
Schueberird skrev: