Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Fotoredigering och annat gastkramande 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Fotoredigering och annat gastkramande
Fråga 1: Hur förminskar man foton enklast?

Fråga 2: Har ni några frågor om fotoredigering - var god ställ dem här. Och så svarar ni på dem också för jag har ingen aning.

Fråga 3: Jag vill ha tillbaka mitt enkla adobe photoshop som ingick i...datorn...förut. Ja, jag är inte teknisk.
Men den här nya versionen är jättekomplicerad och jag kommer aldrig orka lära mig den.
Nu hittade jag Picasa, men den är inte heller helt användarvänlig.
Några andra förslag?

8 januari 2011, 23:32
Moderator
Inlägg Re: Fotoredigering och annat gastkramande
Här har jag blivit lärd att man kan hitta gamla versioner av olika program:
http://www.oldversion.com/
– men vid en snabbtitt såg jag ingen Photoshop där. Vet inte om en microsoftare kan se annat än jag ser som har Mac.

Jag drar också gärna nytta av tråden. Kan noll om fotohandlande. Om jag nu kan, för när det gäller vissa datagrejer har jag ungefär lika bra självförtroende som de där blåsta som satt längst bak i klassrummet och inte hade ordning på vilket land Mozart var huvudstad i.

8 januari 2011, 23:53
Medlem
Bra länk! Ska kolla in den mer noggrant när jag har ork.

Nu kom jag på att man kan förminska foton i Paint. Och när jag kom på det så kom jag även på att jag kunnat det förut men tydligen glömt bort. Amnesi?

Man går alltså in på menyraden högst upp, väljer Bild och Ändra storlek/snedställ och joxar fram och tillbaka med procentrutorna . *minnesanteckning*
Mycket enkelt om man bara kommer ihåg det. :geek:

9 januari 2011, 01:20
Medlem
GIMP är ett gratisprogram, helt lagligt. Det lär ha nånslags plugin (som jag inte har en aning om) som får programmet att påminna om photoshop.

http://www.gimp.org/

9 januari 2011, 03:04
Medlem
Jag försöker överföra mina mobilfoton till datorn.
Det funkar inte alls.

Fattar inte vad jag gör för fel. Det gör jag ifs. aldrig. Egentligen har jag ingen aning om vad jag försöker installera och överföra och hur men oftast funkar det tillslut ändå.

18 januari 2011, 19:06
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.