Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Vad får man blogga om? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad får man blogga om?
Yetin skrev:
Krigarn skrev:
Tycker du inte själv att det är läge att tagga ner och tänka om nu?

Nej, jag tycker mitt krav att rättvisa ska skipas och sanningen ska fram är riktigt. Det är fel at ge sig om man har rätt, det gynnar ju dem som har fel. Det är därför psykopaterna styr världen, för att de goda inte är tillräckligt kompromisslösa och långsinta.

Förvisso, men det finns en gräns där långsinthet slår tillbaka på en själv, och / eller riskerar att kosta mer än det ger tillbaka.

Yetin skrev:
rdos skrev:
Regler för att kunna skriva vad man vill på sin blogg:

* Skapa den själv med Wordpress på din sajt
* Se till att välja ett webhotell utanför Sverige, gärna i något land utan lagar kring webben

Man slipper bli censurerad då men anmäld kan man ju ändå bli.

Ny regel för att slippa bli anmäld:

* Se till att ingen kan koppla din blogg till dig som fysisk person

11 december 2010, 16:38
Medlem
Inlägg Re: Vad får man blogga om?
Yetin skrev:
Krigarn skrev:
Tycker du inte själv att det är läge att tagga ner och tänka om nu?

Nej, jag tycker mitt krav att rättvisa ska skipas och sanningen ska fram är riktigt. Det är fel at ge sig om man har rätt, det gynnar ju dem som har fel. Det är därför psykopaterna styr världen, för att de goda inte är tillräckligt kompromisslösa och långsinta.

1. Rättvisa är inte samma sak som att hota folk med yxa eller begå hemfridsbrott/inbrott.

2. Reaktionen står inte i paritet med orsaken till konflikten, snarare tvärtom. Man kan likna det inträffade med att jaga mygg med hagelgevär.

3. Iden att psykopater styr världen är din egen och föga plausibel.

4. Du har agerat i affekt och du måste väl ändå hålla med om att det inte är det mest strategiskt lyckade?

5. "Sanningen ska fram"? Det låter som någon replik från Arkiv X.

6. Anledningen till att jag skriver detta är inte att slänga käft eller försöka vara dryg, jag tycker uppriktigt att det som hänt är jävligt trist och försöker nå dig som den tänkande person du tidigare gett intryck av att vara och förmå dig till insikt. Du kan väl åtminstone försöka tänka på det mer nyktert?

Om du känner för att lufta det här ytterligare så får du gärna pm:a mig.

12 december 2010, 11:50
Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Som gäst saknar du privilegier.