Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Korkad avatar 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Korkad avatar
Varför har jag den här äckliga pretentiösa avataren? Det är alltid fult när en snorunge använder bilder på mycket äldre människor som om de hade någonting gemensamt. Jag är en snorunge som försöker låtsas vara vuxen. Bland 21 åringar hittar man unga män som tror att de är såååå mogna och överlägsna, samt kvinnor som fortfarande är fullständiga horor och emotionellt ömtåliga. Varför skulle jag vara bättre?

19 augusti 2010, 08:19
Medlem
Inlägg Re: Korkad avatar
Jag antog att det var min avatar som åsyftades när jag läste rubriken...den är ju rätt korkad minst sagt.

Vad är värre än pretentiösa ungdomar? Jo, barnsliga, tramsiga vuxna som tror sig vara yngre än vad de är (v. g. se avatar till vänster igen).

Det intrycket jag får av dig genom dina (få på sista tiden men ändå) inlägg är att du är allt annat än pretentiös och korkad, dock.
Varför känner du så här helt plötsligt?

19 augusti 2010, 15:46
Medlem
Jag har nog alltid upplevt mig själv som omogen. Jag har allt för mycket självdistans tillsammans med ett relativt välutvecklat intellekt som gör att jag kan se mina egna karaktärsbrister smärtsamt tydligt. Som 10 åring förstod jag att jag var naiv och väntade på att jag skulle lära mig cynisism. Det är frustrerande.

19 augusti 2010, 16:30
Medlem
Jag har faktiskt undrat, varför har Sanive plötsligt den där tanten som avatar? Men, jag tänkte att man vill väl variera sig ibland.

19 augusti 2010, 18:27
Medlem
Sanive skrev:
Jag har nog alltid upplevt mig själv som omogen. Jag har allt för mycket självdistans tillsammans med ett relativt välutvecklat intellekt som gör att jag kan se mina egna karaktärsbrister smärtsamt tydligt. Som 10 åring förstod jag att jag var naiv och väntade på att jag skulle lära mig cynisism. Det är frustrerande.

Egenskaperna du nämner här kommer leda dig rätt till slut.
Är du runt tjugo år, har jag fattat det rätt?
Om så, så är det en hemsk ålder för många. Eller var det för mig i allafall.
Runt 25 började jag hitta hem, personlighetsmässigt. Observera - började - men det går i vågor det där.

Efter 30 har jag hamnat i pubertet nr2. Ser ingen ände på den här perioden än.

Det där självkritiska är också en alltför välbekant företeelse. Men även där har jag blivit snällare med åren. Eller så har självkritiken ändrad karaktär.

Naivitet är inte alltid en dålig egenskap dock!

20 augusti 2010, 09:19
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.