Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 88  Nästa
Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Tränar ni något, vad i så fall och i vilken utsträckning?

Jag tränar på gym, styrketräning och kondition mest.
Simmar ibland också.
Allt detta från väldigt sporadiskt till flera gånger i vackan.

Sedan går jag ut och dansar då och då i flera timmar i sträck i Stockholmsnatten. Men eftersom alkohol oftast förekommer i riklig mängd i samband med detta så kan det kanske inte ses som hälsosam träning, direkt. Men träningsvärk får man!

Långa skogspromenader är också en favorit. I svampplockningstider blir det mer sådant än annars.

Du då?


27 april 2010, 15:32
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Flera gånger i veckan ska det stå.

Igår tränade jag på gym, körde ett 20min. konditionspass och styrketräning i ca 1, 5h efter det. Ingen träningsvärk än så länge.


27 april 2010, 16:29
F.d. exec
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag försöker träna på Friskis & Svettis jympapass 5 eller 6 av 7 dagar. Senaste veckorna har jag dock haft en svacka, delvis för att för att min viktnedgångskurva flackat av och delvis till följd av en liten stressande livskris.


27 april 2010, 16:36
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag tränar regelbundet och rätt hård sen några månader tillbaka.

Gym, kondition och simma.

Trivs med det då jag märker bra resultat på vikt, ork och hur jag mår.


30 april 2010, 23:31
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag vägrar träna. :mrgreen:

Däremot så dansar jag regelbundet gammaldans, vilket är mycket roligare än att lyfta skrot.


30 april 2010, 23:35
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Tränar i princip aldrig heller. Men har sålt bil och går/cyklar regelbundet, ibland långa sträckor.
Hugger ved ibland och lyfter (riktigt) skrot. Finns hur många ton som helst som ska bearbetas så jag använder hellre energin till något vettigt än att stå och vifta i luften.

Ska ev, börja springa (i onödan) i sommar iofs. Är inte dumt när man till slut får upp flåset. Får se om jag hinner detta året.


30 april 2010, 23:51
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag skulle träna idag men glömde bort att allt är stängt. :x
Tog en kort skogspromenad istället och beundrade vitsippor, rotvältor och allehanda skräp...hur kan människor lyckas skräpa ner så förbannat?


1 maj 2010, 20:36
Avslutat konto
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Du har ful kroppstyp från början ******, träning hjälper inte dig det minsta. Träning är för vackra människor som jag. Du ser ut som ett päron med 25% ben i förhållande till övriga kroppen som är som en enda oformbar klump. Din kluvna dubbelstjärthaka är rent motbjudande, dina kråksparkar kring ögonen är sånt som de flesta inte drabbas av föränns i 50-årsåldern och ditt abnormt feldimensionerade vattenskallehuvud är bland det fulaste jag sett.

I kombination med din grava autism och dina numera rikskända och lika utskrattade litterära verk så är det förståeligt varför en hel stad hånar dig för den du är och för dina misslyckade raggningsförsök.

Moderator: Censurerade ett namn. // Moderator sugmundfreud


1 maj 2010, 21:13
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Vem? Hm.

Jag promenerar en timma om dagen och styrketränar vanligtvis 5 dagar i veckan, men jag har ledgångsinflammationer just nu så det är uppehåll med styrketräningen.


2 maj 2010, 10:04
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Igår var jag på gym - ÄNTLIGEN!

Det blev diverse styrketräning varvat med kondition i 15min.
Efter det tog vi en skogspromenad också.


5 maj 2010, 12:20
Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 88  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron