Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Katastrofabstinens 
Författare Meddelande
Avslutat konto
Inlägg Katastrofabstinens
Jag upplever en längtan efter att slå på teven eller läsa på kvällstidningarnas hemsidor om en ny massiv katastrof av något slag. Naturkatastrof, flygolycka, båthaveri, terrordåd etc. Att läsa om såna saker får mig att må bra.

Att det inte varit något stort på ett tag nu får mig att uppleva riktig tristess.

21 mars 2010, 13:45
Medlem
Inlägg Re: Katastrofabstinens
På hösten brukar jag föreställa mig att allt liv på jorden håller på att dö ut och civilisationen står på tur. Under våren lever jag mig in i en dyster framtid där bara betonglandskapet finns kvar, jag fantiserar om att killen som går på bussen kommer mötas av den hemliga polisen när han kliver av. Jag finner det lugnande.

Tjernobylolyckan finns det mycket att läsa om också. Och atombomber.

21 mars 2010, 20:39
Avslutat konto
Jag brukade drömma mig bort till en postapokalyptisk värld redan som sjuåring. T.ex föreställde jag mig ibland att solen var döende och höll på att slockna när den var väldigt röd och stod lågt på himlen.

Under vinter och vår brukade jag både dagdrömma och drömma på nätterna om nordliga betonggrå städer, ibland lite cyberpunk eller steampunkinspirerade. Jag älskade att sitta nästan ensam på bussen en februarieftermiddag och stirra på den smutsiga snön. Jag älskade känslan av ensamhet och brukade få starkt melankoliska välbehagsskänslor av att fantisera om jordens undergång. Redan då kände jag ett behov av att gå i ide, sova i en ålder eller två som den enda överlevande från min tids utdöende civilisation.

Jag fantiserade också om att min nordliga hemstad var en miljonstad med liknande klimat. Den här bilden skulle lika gärna kunna ha varit hämtad ur de drömmar och dagdrömmar jag hade hela min uppväxt.

Bild

21 mars 2010, 22:25
Medlem
http://www.vg.no/bildespesial/spesial.p ... 0&katId=-1

http://www.vgtv.no/?id=29863

20 april 2010, 16:49
Avslutat konto
Vulkanutbrottet är helt underbart. Jag älskar det.

Det känns som om jag är en agent för någon sorts högre makt och att denna högre makts vilja är att den mänskliga civilisationen ska störas.

20 april 2010, 18:05
Medlem
Folk är så söta. En vulkan fiser ut lite aska och deras värld rasar samman. Jag var hemma hos morsan och såg ett inslag från lokalnyheterna. Någon tant på den lokala flygplatsen stod med tårfyllda ögon för att hon var så glad över att några plan kunnat lyfta under dagen. Gudars skymning och Jesus sönderpullade finger, vad lite det krävs för att folk ska bli helt till sig i trasorna.

21 april 2010, 15:38
Medlem
SlemSven63 är väl förtvivlad över att inte kunna flyga på rekreationssemester till Thailand som han brukar göra varje år annars.

22 april 2010, 05:03
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.