Ny tråd Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Ett sätt att hantera när radiotjänst bråkar med grannen! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Ett sätt att hantera när radiotjänst bråkar med grannen!
"Kontrollanten stod utanför lägenhetsdörren och pejlade en misstänkt licensskolkare.

Det gillade inte grannen – och gick till attack.

– Grannen mittemot kom uthoppandes och det blev handgemäng, säger polisen Göran Collervik."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6763206.ab

12 mars 2010, 06:36
Medlem
Inlägg Re: Ett sätt att hantera när radiotjänst bråkar med grannen!
eller hur det nu var.

"Det såg illa ut för Radiotjänsts tjänsteman. Men då öppnade grannen mittemot sin dörr.
- Kontrollanten kunde smita in till grannen och gömma sig. Sedan ringde de polisen. Den misstänkte hann fly iväg men vi vet vem det är. Han är misstänkt för misshandel, säger Krister Sehlstedt."

http://www.expressen.se/Nyheter/1.19147 ... fran-stryk

12 mars 2010, 06:39
Medlem
En uppkäftig idiot som kommer o bråkar vid dörren förtjänar att sättas på plats.
Och de kontrollanter jag stött på är just bråkiga idioter som inte förstår meningen.
-"Jag har ingen TV"

Jag har visserligen inte delat ut slag mot dem, men de har haft väldigt bråttom iväg efter mina tantum.

Hoppas gärningsmannen här går fri.

12 mars 2010, 14:30
Medlem
Jag fantiserar om att tvinga en tv-kontrollant att gå in i min lägenhet, sedan släpper jag inte ut den förrän den har hittat en tv-mottagare.

12 mars 2010, 16:29
Medlem
sugmundfreud skrev:
Jag fantiserar om att tvinga en tv-kontrollant att gå in i min lägenhet, sedan släpper jag inte ut den förrän den har hittat en tv-mottagare.

:)

12 mars 2010, 22:03
Medlem
Kontrollanterna har ingen laglig rätt att gå in i folks lägenheter/villor/radhus för att kontrollera att det verkligen inte finns någon TV.

13 mars 2010, 22:55
Medlem
Breaking the law, breaking the law diuw diuw....Nej precis, de har ingen laglig rätt. Så jag skulle ju skvallra för chefen att den här jäveln, den gick in rätt in i min lägenhet, och den gick husesyn.

14 mars 2010, 00:07
Medlem
sugmundfreud skrev:
Breaking the law, breaking the law diuw diuw....Nej precis, de har ingen laglig rätt. Så jag skulle ju skvallra för chefen att den här jäveln, den gick in rätt in i min lägenhet, och den gick husesyn.

Jag skulle polisanmält direkt, brottet skulle rubriceras som olaga intrång och tjänstefel.

14 mars 2010, 12:03
Medlem
Kidnappningsförsök 1.0

Nu alldeles nyss kom det en radiotjänstkontrollant till min bättre hälfts lägenhet där även jag är inkvarterad :D . Bättre hälften har inte haft en tv sedan han var tonåring. Vi har alltså ingen tv här. Men, vi har persienner och gardiner fördragna i alla rum, vilken kan anses suspekt antar jag.

Snubben som kommer från radiotjänst ringer på dörren. min bättre hälft går ut i trapphuset och pratar, eftersom mina hundar skäller ganska mycket. Antar att det anses suspekt också, som om vi döljer någonting i lägenheten?

I alla fall, jag satt och åt turkpizza och hörde inte vem som ringde på. Bättre hälften kom in, och jag frågade vem som ringde på dörren. jo det var radiotjänst, sade han.

-Va?!! Sade jag exalterat, är den kvar???

Nej, sade bättre hälften, han har gått. Jag kände hur axlarna rasade ner och jag kände mig tom inombords.
- Men vad sade han då?, undrade jag.
- Han hade sett en tv här inne, och skulle rapportera det till radiotjänst, sade bättre hälften.

Då jävlar rusade jag ut i trappupgången. Och där stod ju radiotjänstmannen och skrev för fulla muggar.

- Är det du som raggar TV-apparater, frågade jag barskt?.

16 mars 2010, 20:23
Medlem
.....Fortsättning kidnappningsförsök 1:0

- Ja, jag är från radiotjänst, sade han.
- Då kommer du in här, följ med mig in i lägenheten, halvskrek jag.

Han backade några steg och sade, jag får inte gå in enligt lagen.

- Nähääää, vrålade jag, men då måste du ju begära ut planlösningen på de lägenheter du ska anklaga för TV-innehav så du inte tar fel på fönster!

- Men, sade han, tycker du det är rimligt att jag ska begära ut ritningar för de 5-600 lägenheter jag bes...
- Ja, skrek jag, självklart, annars skickar de ju räkningar till FEL personer!

- Jag tar inte den här skiten, pep han, nu var han ännu närmare portdörren.

Nåväl, jag fick inte in honom i lägenheten, och han hade en massa bortförklaringar, han arbetade plötsligt inte ens för radiotjänst utan var bara på uppdrag från dem eller nåt, blablabla.

Hursom, så lovade han att istället för att skriva att han sett en tv i min bättre hälfts fördragna fönster så skulle han lämna anteckningsrutan tom. Och så önskade vi varandra en fortsatt trevlig kväll. Han såg lite svettig ut.

16 mars 2010, 20:29
Ny tråd Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.