Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Jag är Hitler reinkarnerad 
Författare Meddelande
Avslutat konto
Inlägg Jag är Hitler reinkarnerad
Jag skojar inte. Jag vet att det låter orimligt och jag är medveten om att jag inte kan bevisa det men jag känner så starkt att jag har en spirituell koppling till Tredje Rikets ledare.

Förutom stora likheter i personlighet, vissa vaga minnesbilder mest byggda på känslor, gemensamma förmågor som t.ex stark karisma och människokännedom så har jag även upptäckt att jag alltid haft kroppsspråk som liknar Hitlers. T.ex handen över höften/näven i sidan, gångstilen etc.

Finns folk som känner mig IRL som inte ens säger emot när jag jämför mig med Hitler. De uppfattar på något sätt likheten.

26 februari 2010, 19:38
Medlem
Inlägg Re: Jag är Hitler reinkarnerad
Jag tror att han skulle få ett helvete i nästa liv, så det är väl inte omöjligt med tanke på vad du har gått igenom.

Har du läst Mein Kampf? Hade tänkt att göra det själv, så undrar om det är värt det. Är det bara massa hat, som jag misstänker, så avstår jag dock.

Har nog inget med tidigare liv att göra. Man skapar sitt eget helvete bäst.

26 februari 2010, 20:10
Medlem
Den är uppdelad i två delar. Mein kam, och mein mpf!

26 februari 2010, 20:15
Avslutat konto
Har läst delar av den, men mycket är knutet till den tiden och den situation som rådde då. Mein Kampf är egentligen ingen universiell bibel, däremot är Hitler som person en universiell symbol över den fria tanken.

26 februari 2010, 20:17
Avslutat konto
Hitlers arbetsrum från Rikskansliet i Berlin. Man kan känna tyngden i väggarna. Jag håller på och skapar mig en liknande drömtillvaro. Ett rum värdigt en solgud, i bergets hjärta.

Bild

Bild

Lite passande musik.

27 februari 2010, 13:07
Medlem
Jag är förresten inte Adolf Hitler reinkarnerad; dels för att han uppenbarligen redan är upptagen och dels för att jag inte känner mig så hitlersk.

27 februari 2010, 14:31
Avslutat konto
Jag måste ha ett sånt skrivbord som Hitler hade. Jag har redan en fin brun afghanmatta som passar perfekt till min "study". Hitler hade en persisk Tabriz tror jag. Till mitt vardagsrum har jag en stor ca 320x210cm persisk Sarough.

27 februari 2010, 14:58
Medlem
Josef3 skrev:
Jag måste ha ett sånt skrivbord som Hitler hade. Jag har redan en fin brun afghanmatta som passar perfekt till min "study". Hitler hade en persisk Tabriz tror jag. Till mitt vardagsrum har jag en stor ca 320x210cm persisk Sarough.

Plockar du/Hitler russinen ur kakan och slänger resten?

27 februari 2010, 15:57
Avslutat konto
Schueberird skrev:
Josef3 skrev:

Plockar du/Hitler russinen ur kakan och slänger resten?

Det kan man säga. Hitler gillade en del mellanösternkultur, precis som jag. De flesta mellanösternvurmare kan för övrigt inte ett skit om det som är viktigt att kunna om de kulturerna, t.ex mattor. För mig är persiska mattor ett intresse. Mina favoriter är Sarough och Bakhtiar.

Mattor är sofistikerat, men de flesta persiska mattor, ca 90% har ingenting med de gamla storkonungarna eller storpersisk stolthet att göra trots namnet "persiska mattor". En stor majoritet knyts lokalt i etniskt särpräglade städer och regioner av minoritetsbefolkning.

27 februari 2010, 16:12
Avslutat konto
Det säger sig självt att en "Tabriz" inte är från Teheran. Mattkonsten har inget att göra med persisk kosmopolitisk chauvinism. Det är en etnisk folktradition som har mycket gemensamt med tyska hantverkartraditioner.

De perservurmare man finner i Sverige är mestadels homosexuella medelålders män inom Folkpartiet eller unga killar som vill ha exotisk fitta. De sprider den groteska storpersiska chauvinismen där vulgära kosmopoliter från Teheran, som emigrerat, påstår sig vara ättlingar till ett "gyllene kungadöme av guld och oöverträffad kultur". Detta är vulgärt och pinsamt. Vill man uppleva persiskt hantverk måste man söka sig bort från dessa svin som inte kan nånting.

27 februari 2010, 16:19
Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.