Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
|
Sida 1 av 1
|
[ 5 inlägg ] |
|
Vilka är dina favoritfolk/raser?
Författare |
Meddelande |
Josef3
Avslutat konto
|
Vilka är dina favoritfolk/raser?
För mig är det tyskar och japaner. Jag känner mig genetiskt som tysk och betraktar mig själv som statslös men med ett svenskt pass.
Jag ser generellt svenskar som ett lägre stående folk. Ett slags patrask av wannabes som alla måste ha en lånad kulturell identitet av något slag vare sig det är republikanwannabe, palestinakramande reggaeälskare, anglofil gentleman eller kosmopolitisk östkustamerikan.
Jag identifierar mig inte som svensk. Jag ser ned på och föraktar svenskar. Jag gläds när svenskar dör i katastrofer, olyckor och terrorattentat.
|
4 mars 2010, 22:12 |
|
|
sugmundfreud
Medlem
|
Re: Vilka är dina favoritfolk/raser?
Finnar - skrävliga knivviftare med jävlaranamma och härligt klingande kraftfullt språk och härliga finlandssvenska dialekter. Stor andel personer inom autismspektrum. Och så har jag ju själv 75% finskt blod i mig. Japaner, lågmälda väluppfostrade, hela folket är typ autistiskt. (Baserat på filmer jag sett). Karoshi liksom, det är fan coolare än gåiniväggen och fibromyalgi som svenskarna pysslar med.
Koreaner, galet roliga. Spelar ihjäl sig när de spelar datorspel - härligt engagemang!
Sydamerikaner. Indianer är rätt coola.
|
4 mars 2010, 22:26 |
|
|
Josef3
Avslutat konto
|
Finns några ytterligare europeiska folk jag gillar även om de inte är mina absoluta favoriter.
Italienare, framförallt vitare typer. Öppet rasistiska, uppskattar lite galna och excentriska personligheter och verkar ha lättare för min Hitlerpersonlighet än många andra folk.
Polacker. Ironiskt nog så är många polacker mer nazivänliga än tyskarna idag trots den slakt landet utsattes för under andra världskriget, av både tyskar och ryssar. Precis som italienarna är de toleranta mot galna Hitlertyper, öppet rasistiska och skiter fullständigt i vad det västeuropeiska etablissemanget (t.ex britter) tycker.
Finnar. Är som tystlåtna norrlänningar men utan jante. Finnar verkar gilla folk som går emot de oskrivna reglerna i Sverige.
Jag har träffat på folk från Polen, Italien och Finland, i fallet med Polen och Finland i synnerhet kvinnor, som sagt att jag är en "fantastisk människa" och att de "gillar mig intuitivt". Jag får lite Magda Goebbelsvibbar av en del av dem. De ser i mig det hon såg i Hitler.
|
4 mars 2010, 22:36 |
|
|
Timeless
Medlem
|
Naturfolk: Aborginer (fast deras sitaution är bara deprimerande), Afrikanska bönder/jägare-stammar, men framförallt de som bor i regnskogen. Det är nästan som att de är närmare apstadiet än oss, precis hoppat ner från träden. Fascinerande att de kan prata, kan man tycka. Finns många djurarter och ställen att gömma sig på i djungeln. När jag var liten så var mina planer att jag skulle "flytta" dit, har inte ändrat mig särskilt, dock blivit latare, så jag fortsätter nog att bo kvar i Sverige med en massa inbillningar.
|
4 mars 2010, 23:38 |
|
|
Yetin
Medlem
|
Jag gillar nordamerikanska indianer, inuiter, samer, finnar, aboriginer och islänningar, samt stenåldersfolk i allmänhet.
|
5 mars 2010, 20:37 |
|
|
Sida 1 av 1
|
[ 5 inlägg ] |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|