Jag skulle faktiskt hemst gärna vilja ha en förklaring på vad Josef3 och andra sk
ickerasister grundar sina åsikter på. Vad gör färg och födelseort för att basera era åsikter att de är lägre stående, resp lata och annat som
somliga kallat invandrare oavsett om det varit asylinvandring eller släktinvandring eller annan orsak.
Min dotters pappa är indier, det vill säga, min dotter tillhörde enligt era kriterier de
lägre stående , har jag tolkat det rätt?
Knepigt sätt att basera åsikter på..... jag har kallats hora när folk insett att jag inte adopterat henne (innan dess tyckte de att jag hade ett så otroligt välskapt barn) utan faktiskt fött henne själv, klart man blir hora då som delat säng med en
lägre stående.
Detta främst i Tyskland, men det skakade jag av mig, eftersom jag redan hade min åsikt om tyskar klar (trots att hela min släkt utom närmaste familjen faktiskt är tyskar). De är lika obildade som amerikanerna och de flesta i yngre generationen känner knappt till vad judeutrotningen faktiskt var.
Konstigt egentligen, svenska ungdomar vet mer om den saken än tyska ungdomar. Jag tror faktiskt att det även är så att fler svenska ungdomar varit i Auschwitz än tyska ungdomar har...
Så jag bryr mig inte särskilt mycket om tyskars åsikter, men när den där okunniga typen av rasism kryper närmare mig här i Sverige, så blir jag synnerligen illa till mods.
Så PLEASE, ge mig en förklaring så att jag åtminstone kan förstå och acceptera era åsikter, inte känna viljan att sticka kniven i er.
Jag tycker Vadloinks avgångsinlägg var bland det bäst jag läst, önskar jag själv hade kunnat skriva något liknande.