Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Serier 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Serier
Tycker att serier är rätt underskattade i Landet Lagom även om de ibland skymtar förbi i tidningarnas kultursidor. Annars tycks det bland serieintresserade idag råda en debil masshysteri kring det ofantligt barnsliga och dagisaktiga japanska fenomenet anime. Vad är det som är så häftigt med androgyna varelser med stora blanka ögon?
Vad är grejen?

Nej, läs Adéles extraordinära äventyr av Jaques Tardi istället.
Förutom att vara väldigt smakfullt tecknat med exakta arkitektoniska avbilder i kontrast mot absurda människoframställningar innehåller den i stort sett allt; fransk sekelskiftesestetik, krigets vansinne, galna vetenskapsmän, bovar med klumpfot, levande mumier, ödlor med telepatisk förmåga, sekter, ritualmord, gamla kärringar i rullstol som ilande kvickt tar sina fiender av daga medelst giftrörsblåsta pilar, desillusionerade äventyrare, jättebläckfiskar och annat likaledes skräckromantiskt.

14 januari 2010, 00:59
Medlem
Inlägg Re: Serier
Gamla galago innehöll mycket bra.

Arne Anka VAR skitbra, det nya verkar... okej, det jag har läst. Joakim Lindengrens verk är så härligt bizarra och sjuka på ett meduzavis att man inte kan låta bli att gilla dem i mellanmjölkens land!

14 januari 2010, 01:06
Medlem
Arne Anka, Kapten Stofil, Joakim Pirinen...ja det finns en hel del bra. Trots allt.
Fanns en publikation som hette Pyton förut. Något för Sugmundfreud.

14 januari 2010, 01:22
Medlem
Har de flesta numren av Pyton i near mint condition eller mint Bild. Fast mest årgångspyton dock, alla årets nummer i en katalog. Hann inte vara med från början och upptäcka dessa fantastiska alster. Pervo Kris, Rhesus Minus, Krystmarodören, Balkongståarn, Benny klimp, John Holmes och Sherlock Watson och allt vad de hette. John Holmes hade sin kuk liggande på golvet, flera meter lång.

Måste åka ut till ödehuset och hämta min låda med Pytontidningar som ligger lagrade. Har planer på att scanna in dessa och lägga ut på nätet. Folket behöver Pyton.

14 januari 2010, 01:36
Medlem
Hahaha, vad var det jag sade...

14 januari 2010, 01:39
Medlem
Jag köpte nyligen en seriebok, i disneystil. Jag, Joakim. Joakim Lindengren... Det finns en Jag, Arne också, med Arne Anka.

14 januari 2010, 09:35
Medlem
Vad är det för fel på fantomen? :mrgreen:

14 januari 2010, 10:08
Medlem
rdos skrev:
Vad är det för fel på fantomen? :mrgreen:

Han är alldeles utmärkt när man ska göra nya djungelordspråk!

"När svante är förbannad duckar fantomen" gammalt djungelordspråk

"När fantomen pinkar rinner floden över" gammat djungelordspråk.

Dessutom heter han roligt på danska och norska.

Bild

14 januari 2010, 10:15
Medlem
Jag tror jag skulle kunna göra någon form av serier eller illustrerade noveller. En rad med korta textstycken och bilder som avlöser varandra.

Jag måste bara lära mig rita sammanhängande först...

16 januari 2010, 19:33
Medlem
Sanive skrev:
Jag tror jag skulle kunna göra någon form av serier eller illustrerade noveller. En rad med korta textstycken och bilder som avlöser varandra.

Jag måste bara lära mig rita sammanhängande först...

Du kan ju alltid fuska med själva ritandet. http://stripgenerator.com/

16 januari 2010, 19:38
Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.