Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 
Cmabrigde Uinervtisy 55% ? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Cmabrigde Uinervtisy 55% ?
Aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it dseno't mtaetr waht oerdr the ltteres in a wrod are, the olny iproamtnt tihng is taht the frsit and lsat ltteer be in the rghit pclae. Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod as a wlohe. If you can raed tihs, psot it to yuor wlal. Olny 55% of plepoe can.

Varför?

9 januari 2010, 19:26
Medlem
Inlägg Re: Cmabrigde Uinervtisy 55% ?
Aj aj aj, det gör ont i hjärnan och det känns som att mina ögon bytte plats med varandra. Jag har skitsvårt att tyda sådant där.

10 januari 2010, 02:42
Medlem
Jag blev tvungen att läsa om texten för att fatta att den inte var skriven "rätt" ;)

10 januari 2010, 12:28
Medlem
Jag hade lite svårt med:
Citera:
psot it to yuor wlal
först, men det var för att jag såg det orimliga i att fästa meningen på min vägg.

Tillhör väl de 55% då. Misstänker att det är språkpoliser främst som har svårt med såna texter. :D Jag brukar inte fokusera mig på ord, även om flera har påstått att jag bokstavstolkar.
Om jag är bland folk och läser, så är det vanligt att de kommenterar hastigheten på min läsning.

10 januari 2010, 21:49
Medlem
Inga problem med sådant. Kanske för att jag lätt byter om bokstäver själv?

10 januari 2010, 22:16
Medlem
Timeless skrev:
Jag hade lite svårt med:
Citera:
psot it to yuor wlal
först, men det var för att jag såg det orimliga i att fästa meningen på min vägg.

Tillhör väl de 55% då. Misstänker att det är språkpoliser främst som har svårt med såna texter. :D Jag brukar inte fokusera mig på ord, även om flera har påstått att jag bokstavstolkar.
Om jag är bland folk och läser, så är det vanligt att de kommenterar hastigheten på min läsning.

samma här
annars var det inga problem tyckte först att vad många stavfel men sen såg man ju vad det handlade om

11 januari 2010, 02:05
Moderator
Über einen Cam Unnervity.

Men går att läsa.

11 januari 2010, 06:40
Medlem
The wall är alltså väggen på facebook, där jag snodde den där grejen.

11 januari 2010, 11:26
Medlem
Jahaaa, ansiktsbok. Alla har det nu för tiden. Det börjar finnas värsta ansiktsboksspråket, och folk länkar till ansiktsbok ofta. Så klickar man på länken, och höh? Man måste bli medlem för att kunna se det alla så glatt delar med varandra.

Jag tänkte liksom, jaha, ska man skriva ut det och sätta upp det på väggen? Varför då? :oops:

11 januari 2010, 13:23
Medlem
Jag tyckte inte heller att den texten var speciellt svårläst. Det händer att jag kastar om bokstäver när jag skriver som t.ex. itne istället för inte, men inte jätteofta och det är nästan alltid samma ord jag skriver fel.

15 januari 2010, 22:10
Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.