Ny tråd Svara på tråd  [ 35 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Det här forumet gör mig deprimerad 
Författare Meddelande
Avslutat konto
Inlägg Det här forumet gör mig deprimerad
Precis som med Aspergerforum så känns det här forumet väldigt kallt och tråkigt på något sätt. Mestadels tråkiga, mellanmjölkiga människor etc.

Detta har jag kommit fram till efter att ha spenderat tid på några engelsktalande aspergercommunities, dock inte övervägande amerikanska utan mer blandade. Jag undrar varför det ens finns undermänniskor som Alien, Titti och de andra från aspergerforum eller alla töntar här. De är inte riktiga aspergare i mina ögon, bara grisar.

Det är förjävligt att skräp som Pemer ska patentera AS. I mina ögon har de ingenting med AS att göra egentligen. Det finns ingen koppling helt enkelt. På de engelsktalande forumen där jag är känner jag viss gemenskap med åtminstine ca 25%, ibland hälften, av medlemmarna eftersom vi har vissa saker gemensamt vad gäller kommunikation och tankesätt. Här däremot verkar alla vara på mer eller mindre ett sätt och fungera på ett sätt som känns väldigt främmande mot hur jag är. Har hittills träffat en svensk aspergare som är lite mer som jag och har samma typ av tankemönster.

25 oktober 2009, 00:55
Medlem
Inlägg Re: Det här forumet gör mig deprimerad
Sluta gnälla och "ta patentet" på asperger själv då? Nöff! :)

25 oktober 2009, 00:59
Medlem
Josef3 skrev:
På de engelsktalande forumen där jag är känner jag viss gemenskap med åtminstine ca 25%, ibland hälften, av medlemmarna eftersom vi har vissa saker gemensamt vad gäller kommunikation och tankesätt.

Men vad trevligt. Sist du snurrade här så verkade det som om du inte hittat någon alls som du kände "samhörighet" med.

25 oktober 2009, 01:25
Medlem
Jag vill hemskt gärna se mer av dig, Josef3Bild. För att du är en sådan fenomenal skribent, debattör och personlighet.

Svininfluensan som går på det här forumet smittar inte. Forumet är nyfött, fullt av söta små nörd-spädgrisar, mycket formbart! Det som skrivs i dagsläget är mestadels tafatta försök att få igång forumet, få hit medlemmar etc.

Så debatter med mer substans välkomnas verkligen.

Jag tycker dina iakttagelser är intressanta. Och frågan om vad som ska räknas som Aspergers är ständigt aktuell. Jag känner att jag på det stora hela inte passar in. Samtidigt så passar jag in på något konstigt sätt, alltså jag trivs på forum med Aspergare. Gillar folket liksom. Det finns även ett fåtal som jag känner igen mig en del i, och det är en ganska cool känsla.

25 oktober 2009, 18:19
Avslutat konto
sugmundfreud skrev:
Jag tycker dina iakttagelser är intressanta. Och frågan om vad som ska räknas som Aspergers är ständigt aktuell. Jag känner att jag på det stora hela inte passar in. Samtidigt så passar jag in på något konstigt sätt, alltså jag trivs på forum med Aspergare. Gillar folket liksom. Det finns även ett fåtal som jag känner igen mig en del i, och det är en ganska cool känsla.

Jag känner också så, men mest på utländska forum. Tycker dock du verkar ha äkta aspighet samt tillräckligt asociala drag för att förstå mig till viss del. I vissa avseenden är vi lite på samma våglängd känns det som. Har bara träffat en annan aspergare av säkert 50-60 stycken diagnostiserade svenskar jag haft att göra med online eller IRL som jag inte haft någon form av känslomässiga problem med när det gäller kommunikationen. Det är de mest laglösa, eller de passivt laglösa som inte gör mycket väsen av sig själva men som inte heller motsätter sig kaos, som det klickar med. Den andra aspergaren jag tycker är okej är nazist och t.o.m dömd för brott, efter att ha gett igen på samhället genom att förnedra folk på ett rätt roligt sätt.

26 oktober 2009, 05:12
Medlem
Vem fan ska snacka om att inte ha något med AS att göra, det är ju du som är annorlunda än alla andra!

27 oktober 2009, 01:03
Medlem
felpost

27 oktober 2009, 01:05
Medlem
Josef, det är du som kallar andra med diagnosen "skräp" och försöker "patentera" att du är den sanne aspergaren och att stora grupper av oss andra som har diagnosen är falska eller om inte annat missvisande exempel du inte vill förknippas med. Jag sitter baske mig ingenstans och hävdar att jag är en äkta aspergare och att stora delar av andra med diagnosen inte är det. Det enda jag gör är att jag är öppen med att jag själv har diagnosen, och har tagit på mig att jobba med aspergerfrågor. Helt ideellt, det kostar mig fan så mycket mer än det smakar, inte minst när man ska behöva ta sådan här skit från andra aspergare också... Jag skulle t ex inte drömma om att ifrågasätta att du är klart aspig och solklart rätt diagnosticerad. Enda problemet ligger hos dig och din attityd till... det mesta...? ;)

27 oktober 2009, 01:43
Avslutat konto
En riktig aspergare är starkt influerad av högra hjärnhalvan. De halvaspisar du själv tillhör (majoriteten av alla med diagnosen) är helt dominerade av vänster hjärnhalva och har kraftigt strypt förbindelse mellan de båda hjärnhalvorna. Egentligen är en halvaspergare bara en NT med strypt hjärnfunktion i vissa delar medans en sann aspergare faktiskt har en annorlunda kopplad hjärna.

Jag är less på att lätt handikappade NT-människor ska ha diagnosen AS. De är inte riktiga autister.

27 oktober 2009, 02:13
Medlem
Josef3 - med min fetmarkering skrev:
En riktig aspergare är starkt influerad av högra hjärnhalvan. De halvaspisar du själv tillhör (majoriteten av alla med diagnosen) är helt dominerade av vänster hjärnhalva och har kraftigt strypt förbindelse mellan de båda hjärnhalvorna. Egentligen är en halvaspergare bara en NT med strypt hjärnfunktion i vissa delar medans en sann aspergare faktiskt har en annorlunda kopplad hjärna.

Jag är less på att lätt handikappade NT-människor ska ha diagnosen AS. De är inte riktiga autister.

Menar du att en "helaspergare" har strypt hjärnfunktion i hela hjärnan? Och hur strypt då, om jag får fråga? Utgår du även här från dig själv?

27 oktober 2009, 02:25
Ny tråd Svara på tråd  [ 35 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.