Ny tråd Svara på tråd  [ 92 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Nästa
Varför så få aktiva medlemmar? 

Vad får dig att inte vilja vara aktiv på det här forumet?
Det händer ju så lite här. 37%  37%  [ 10 ]
Det verkar vara en klubb för inbördes beundran, känner mig inte välkommen. 11%  11%  [ 3 ]
Alla andra verkar ju redan känna varandra. 7%  7%  [ 2 ]
Jag gillar inte jargongen. 11%  11%  [ 3 ]
Folk skriver inte (eller för sällan) om något som intresserar mig. 15%  15%  [ 4 ]
Det här med forum är nog inte min grej. 4%  4%  [ 1 ]
Jag är nog inte tillräckligt nördig. 4%  4%  [ 1 ]
Jag vågar inte ta plats, är rädd att märkas för mycket. 0%  0%  [ 0 ]
Forumet har dåligt rykte - bäst att akta sig! 7%  7%  [ 2 ]
Jag förstår inte vilka regler som gäller. 4%  4%  [ 1 ]
Antal röster : 27

Varför så få aktiva medlemmar? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Varför så få aktiva medlemmar?
Vi är inte så många som är aktiva här. Det är synd. Kanske skulle vi kunna ändra på det om vi får mer kunskap om vari problemet ligger. Ni som inte tycker att det är värt att engagera sig här, kan inte ni svara på den här omröstningen? Bara att klicka och skicka. Den som vill får gärna skriva några rader också eller istället. Tack så mycket för hjälpen i så fall!


16 mars 2012, 14:53
Medlem
Inlägg Re: Varför så få aktiva medlemmar?
Det blir nog svårt att få de som undviker forumet p ga dåligt rykte att svara. Av vad jag har kunnat läsa på ett annat forum (flera ggr) så verkar detta vara fullbokat av psykopatter och narsismer.

Min egen anledning finns inte att rösta på. Jag har inte startat igång (den virtuella) datorn med detta kontot på ett tag.


16 mars 2012, 20:44
Medlem
Inlägg Re: Varför så få aktiva medlemmar?
Förresten så är det dumt att låta nått inbillat rykte eller ej stå i vägen för att ge reklam åt forumet. Jag vet att det andra är mycket bra på att lägga sig in i google's resultat. Det här forumet har jag kommit till väldigt sällan, om någon gång övht när jag sökt på random saker.


16 mars 2012, 22:03
Medlem
Inlägg Re: Varför så få aktiva medlemmar?
Svär mig fri från att jag har med det här att göra, då min person mest består av en ämlig och Dyslekiskitets Analdigitalifabet med en släng av snetända synapskaloppser pga utsättningsmaror som inte ens nänns ladda om för ett nytt årsdussin med antidepp ...

Dvs efter en tolv-års period med sertralin och de så vanliga biverknininininingarna m.m har jag gjort helt om på stället och är nu inne i de ovanliga tillståndet av --- och utan mål och mening i en ännu ... men f-n, jag skall igenom, hippocampus får sparka igång amygdala så dopaminet levererar ... noradrenalin får samsas med oxyticin för att kompensera den låga halten av seratonin som hypofysen ändå aldrig räknat in i logistiken ...

Borde sjukskriva mig :01: , men passar mig noga för att höra av mig till FK då jag befarar att de dj-'rna drar in sjukåaktivitetsbidraget å' skickar mig till AF's Fas-3 istället ... hamnar säkert som blöjbytare på något av Caremys rekreationsanstalter då, har så fullt upp med min egen skit än att jag skall behöva berika kommunens numera privatiserade vårdcentraler med min närvaro, å ena sidan å andra sidan kan ...
ja' va' gla' :)
för att jag gläds för lite och då har jag så mycket mer att glädjas åt :lol:
Fast det här var ju inget svar på frågan om lågaktiviteten hos forumets aktiva medlemmar ... hmm ... vet inte varför men det bara blev så hära ... fel tråd å allt, borde gått å lagt mig i stället för å lägga mig i, men först måste hunden ut, skitpåse :?: en annan gång då :04: .


17 mars 2012, 06:40
Medlem
Inlägg Re: Varför så få aktiva medlemmar?
Jag varierar väl mellan att vara aktiv och inte, det beror på att aktiviteten är låg, efter ett tag finns inga mer trådar att skriva i så man tröttnar ett tag.


17 mars 2012, 10:01
Medlem
Inlägg Re: Varför så få aktiva medlemmar?
Förs det någon statistik över aktiviteten?


17 mars 2012, 10:47
Medlem
Inlägg Re: Varför så få aktiva medlemmar?
Har inte röstat någonting eftersom jag redan iglar mig fast här ;)
Tror att det ligger något i det Timeless skriver om sökmotorerna, hittar man inte
hit med hjälp av dom så är det ju inte bra.
En annan orsak är nog att det finns ett stort etablerat forum där jag vet att flera
av er skriver, kanske personer med AS har lite svårare att "splittra" sig och därför
håller sig till ett stort forum?
Att det sprids dåliga rykten och reklam tror jag bara är bra "All reklam är bra även
dålig" det skapar nyfikenhet.
Något jag tycker jag märkt är att många nya(inte alla) börjar snabbt med att lägga
in ett jävligt kaxigt inlägg eller komentar, när de sedan får på käften så försvinner
de lika snabbt som de kom, inte konstigt för då har de hamnat i fel forum, för här
gäller raka puckar, något som enligt min erfarenhet reds ut precis som i vanliga
livet.
Det här är inte Flashback men det är tufft ibland och alla klarar inte frihet, de måste
ha ledare, bli styrda och alltid känna sig trygga, klarar inte att ta en konflikt, något
jag tycker är konstigt men alla är ju olika. här modereras minimalt och det som görs
är bra, och jag tror att många blir lite rädda bara för att det inte tjänar något till
att springa och gnälla och pipa hos mamma/pappa moderator för varje småsak.
Tycker dessutom att forumreglerna är enkla och klara.

Det här var bara en massa funderingar och inga ideer om hur det ska värvas nya
medlemmar, ja förutom det med sökmotorerna som Timless skrev.
Något som är lite tragiskt är att det ibland hörs klagomål över att det finns för få
trådar att skriva i, att det skapas för några, starta för fan nya själv istället för att
gnälla eller har ni inget att säga?


17 mars 2012, 12:26
Medlem
Inlägg Re: Varför så få aktiva medlemmar?
Jag röstade (på första alternativet) för att få se på resultatet.

Riktigt tråkigt att forumet uppfattas som en sorts klubb för inbördes beundran och att det är svårt att "slå sig in" i gänget.
Det är inte meningen att det ska vara så.

Jag välkomnar alla nya och nygamla skribenter - sätt igång och skriv, vi bits inte och gör vi det så är det kärkelsnafs.

:?
Eh.
Nu skrämde jag säkert bort resten också...
Men allvarligt talat så är vi måna om att inga personpåhopp ska förekomma. Så det behöver man iaf. inte oroa sig för i första taget - tiden som värstingforum är förbi men däremot har vi många med starka åsikter och kanske en något skruvad humor vilket kan missuppfattas, tänker jag mig.

*funderar vidare*


19 mars 2012, 16:59
Moderator
Inlägg Re: Varför så få aktiva medlemmar?
Stort tack till dem som bemödat sig om att svara! Det känns jättebra att få feed-back och tips. Jag håller med CRA och kan passa på att nämna att vi moderatorer har varit väldigt oroliga för att det skall se ut som en klubb för inbördes beundran med så många moderatorer som samtidigt hör till de allra mest aktiva skribenterna. Visst beundrar vi varandra (väl?), men det blir liksom lite inavelskänsla om inte fler hittar till oss och fyller på med nya fräscha synvinklar på saker och ting. Vi kan beundra fler. :D

Bra uppslag från Timeless. Tack! Viktigt också vad RJ tar upp, tänker jag. Vi är ju inte ännu ett Aspergerforum, utan har en lite annorlunda kultur här. Jag tycker personligen att vi håller sams otroligt bra. Medlemmar som har vitt skilda ståndpunkter i frågor av känslig art lyckas ändå samsas för det mesta, och lyckas finna beröringspunkter i det som man ändå delar. Hamnar man i luven på varandra i ett diskussionsämne kan man ändå mötas med respekt i annat. Det är inte svartvitt, liksom. Jag upplever att det finns stor respekt för varandras integritet, att det är "högt i tak", och inte så mycket av stormar i vattenglas och låsta positioner. Det gör att jag känner att jag kan andas här, och det var också därför jag kände att det skulle vara roligt att få vara moderator här. Det lilla som vi nu behöver moderera. Det mesta sköter ju sig självt genom att vi ger varandra utrymme att vara människor, tycker jag.


19 mars 2012, 19:51
Moderator
Inlägg Re: Varför så få aktiva medlemmar?
Yetin skrev:
Förs det någon statistik över aktiviteten?


Ja, på sätt och vis - klicka på "Medlemmar" (bredvid in- och utloggning)! Där kan man se i vilken ordning medlemmar anslutit sig och hur många inlägg var och en har gjort.

@segdeg: Kul att se dig här igen! Men ta dig du den tid du behöver med allt! Vi lär nog finnas kvar här. Hoppas du hittar rätt i signalsystemsdjungeln. Om du skriver närmare om det kanske någon har ett tips.

Måste jobba nu... seminarium.


20 mars 2012, 14:12
Ny tråd Svara på tråd  [ 92 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron