Testerna har tyvärr en massa negationer, som sänker deras trovärdighet. Men här är jag 5 i empatiseringsförmåga och 61 i systematiseringsförmåga
Im outside the box.
24 november 2013, 22:11
Star Rover
Medlem
Re: Empatiseringförmågor
Jag fick 30 av 80 möjliga poäng på empatiseringstestet, vilket är under genomsnittet. På systematiseringstestet fick jag 25 poäng, vill jag minnas. Vilket tydligen är genomsnittligt. Det sammanlagda resultatet av båda testerna blev att jag har en typ S-hjärna (nedre högra kvadranten, det grönfärgade området).
24 november 2013, 22:54
Yetin
Medlem
E 11 S 73
Inte så förvånande.
24 november 2013, 23:23
dimmitto90
Medlem
E 0 S 20
25 november 2013, 03:57
nallen
Medlem
E:9 S:43
Fast ett antal av frågorna förutsatte saker som egentligen gjorde dem omöjliga att svara vettigt på.
@dimmitto90: för helvete, fixa din signatur!
Typfel rättat på skribentens begäran (E och S omkastade). /mod. Zombie
25 november 2013, 13:12
dimmitto90
Medlem
nallen skrev:
@dimmitto90: för helvete, fixa din signatur!
Hej jag vet jag borde ha bara plaserat linken till youtube såten istället för hella låten för det är för stort men jag viste inte och jag är lite utråkad så jag tyckte det var roligt
25 november 2013, 13:38
Incognita
Moderator
Citera:
Du har enligt testen en hjärna av typ B (56 i empatiseringsförmåga och 36 i systematiseringsförmåga).
[---]
Typ B är en balanserade hjärnan. Den balanserade hjärnan ligger i det grå diagonala fältet i grafen nedan där empatiseringsförmågan och systematiseringsförmågan är ungefär lika starka.
Kors i taket så normal man kan vara då! Men testet var ju helt uppåt väggarna dåligt konstruerat. Jag menar, det är klart att jag drömmer varje natt (utgår då från varje natt som jag faktiskt sover). Att jag sedan inte alltid minns det är ju en helt annan fråga. Och hur tänker sig Baron-Cohen kunna skilja ut upplevda förmågor från faktiska förmågor? För att bara nämna några saker.
25 november 2013, 13:39
Incognita
Moderator
nallen skrev:
Fast ett antal av frågorna förutsatte saker som egentligen gjorde dem omöjliga att svara vettigt på.
Ja, man kunde ju tycka att ett test av systematiskt tänkande skulle vara mer systematiskt och att ett test av empatisk förmåga skulle vara bättre på att sätta sig in i vad olika frågor kan tänkas betyda för olika människor beroende av deras erfarenheter.
25 november 2013, 13:44
Incognita
Moderator
Och vad 17 har intresse av att hänga med i senaste modet att göra med empati?!