Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Stavning m.m. 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Stavning m.m.
Undrar bara varför rätt många här är så noga med punkter, kommatecken, styckeindelning, sär skrivning ;) och gramatik?
är det bara för att ni är så förbannat aspiga? Huvudsaken är väll innehållet och inte sättet att skriva?
Det här är ren nyfikenhet från min sida och inget elakt menat, och ABSOLUT! inte riktat mot någon speciell forumist.

28 november 2013, 11:46
Medlem
Inlägg Re: Stavning m.m.
set ätt atskri va' kann. På värrka ine hål ättåck,jöra svår arre täck sten. atle sa äler til okk med helto först åä liggp

28 november 2013, 17:10
Medlem
Ron Jeremy skrev:
Undrar bara varför rätt många här är så noga med punkter, kommatecken, styckeindelning, sär skrivning ;) och gramatik?
är det bara för att ni är så förbannat aspiga? Huvudsaken är väll innehållet och inte sättet att skriva?

Människor kan delas in i två grupper.
De onödiga som gnäller, och de nödiga som skiter.

Frågan som jag ser: är om allt gnäll verkligen bara är gnäll? Ofta verkar det vara välvilliga försök till konstruktiv hjälp och ledsagning.

28 november 2013, 17:27
Medlem
Jag har tre synpunkter samtidigt tror jag; först det vanliga, att läsrtymen störs och det blir både jobbigt att läsa och, ibland, svårt att förstå när det är alltför illa - även om man kanske ser de flesta felen så gör några enstaka fel på en normal sida så är det inte hela världen. Sen är det väl fler än jag som ägnar en icke-föraktlig andel av sin tid åt att skriva formella dokument som helt enkelt inte får innehålla fel - jag tycker i alla fall att det är svårt att växla mellan ett perfektionistiskt och ett tolerant synsätt. Slutligen kan perfektionisten (logikern och programmeraren) hävda att om det som står inte är välformat så finns ingen betydelse alls i texten - och därmed är den meningslös att läsa.

28 november 2013, 21:55
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.