Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
biohacking 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg biohacking
Jag har aldrig besökt några "hackerspaces" eller liknande pga tidsbrist (elektrosektionen och maskinsektionen har varsin välutrustad verkstad för sina respektive intresseområden som bekanta till mig brukar använda, men jag har aldrig varit där) men det är ju en väldigt bra grej. Det finns en nyare typ av hackers som dykt upp först de senaste åren, som arbetar själva eller på vissa håll i USA i hackerspaces. Det är DIY-biotekniker. http://en.wikipedia.org/wiki/DIY_biology. Det är förstås väldigt häftigt. Det är knappast oväntat, det är ju en klassisk cyberpunkidé att både genteknik och biomekaniska modifikationer av den mänskliga kroppen skulle göras av hobbyister eller ljusskygga individer i den nära framtiden. Nu är vi i det som förr kallades den nära framtiden och allt som vi pratade om när jag var barn har blivit på riktigt.

Jag har ju fått ett litet intresse för biologi senaste året så detta skulle ju vara kul att syssla med.

3D-printing med levande celler borde oxå vara en aktuell hobbyteknik för att göra nya sorters kroppsutsmyckning.

29 mars 2013, 18:53
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.