Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Är det jag som gör fel 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Är det jag som gör fel
Hej

blev nyss medlem på aspergerforum.se
och skrev i gamla trådar och blir förhandsgranskad så jag inte kan skriva eller chatta
utan att bli godkänd

är det dåligt om man svarar i gamla trådar för man vill ge svar eller säga vad man tycker
bara för det är en gammal tråd

så grymt förbannad känns som att gå på dagis
tänker jag rätt eller fel ?

5 februari 2013, 20:40
Moderator
Inlägg Re: Är det jag som gör fel
Låter ju konstigt som du beskriver det, men jag vet ju inte vad som har hänt eller hur moddarna kan ha tänkt. Har ingen av dem talat om det för dig?

5 februari 2013, 22:03
Medlem
Det är ett dagisforum med ettriga moderatorer. Häng här istället.

5 februari 2013, 23:11
Medlem
Det verkar vara ett sånt där skov för tillfället när de varnar alla som andas.

OnT: @Nummer13, jag läste inte värst många av dina inlägg innan jag lessnade, de flesta bumpningarna var i princip innehållslösa - något som brukar vara ett vanligt trick för newbies som försöker komma över postningsgränsen. Huruvida det var bakgrunden vet jag inget om, men omm det var så så är det en välkommen ändring av praxis.

5 februari 2013, 23:31
Medlem
Zombie : Jo men han svarar inte när jag skriver känns som han njuter av att jag blir ledsen :/ .

Yetin : Tackar :) !

Nallen : Jag förstår som du säger att dom flesta vill ha höga posts men jag gillar att skriva och att svara på saker
även om det blir långt eller kort , men jag förstår hur du menar!

6 februari 2013, 02:53
Moderator
Nummer13 skrev:
Zombie : Jo men han svarar inte när jag skriver känns som han njuter av att jag blir ledsen :/ .

Kanske han inte har hunnit eller orkat svara än, eller tänka igenom vad han skulle svara? Moddarna har ju både liv och funktionshinder som alla vi andra. (Fråga mig, jag är modd här…)

Som jag känner moddarna på Aspergerforum, efter att ha hängt där på tok för mycket, så är de snälla människor som absolut inte skulle njuta av att göra folk ledsna. Så det tror jag inte du behöver oroa dig för. Däremot har de väl lättare att förstå och säga rätt saker till vissa människor och svårare med andra, precis som du och jag eller vem som helst.

Särskilt som aspergare kan man ju ha svårt att räkna ut hur andra människor fungerar och hur man ska svara på det. Där får vi väl ha litet överseende med varandra allihop.

Det kan ju ha blivit något allvarligt missförstånd, så att du inte får något svar alls, och sådant kan ju vara skittråkigt. Men än så länge kanske du kan vänta och se?

6 februari 2013, 03:14
Medlem
Zombie : han har liksom svarat när jag frågade kan du ta bort förhandsgranskningen på mig
då sa han '' Nej inte än jag säger till ''

Men han svarar inte på mina '' frågor ''
vilket känns väldigt lustigt för mig

tänk att du går på
dagis och fröken säger du får inte leka med dom andra för du har varit för pratsam vilket är onödigt

och då tänker jag att man kan skriva att man inte ska skriva i dom gamla trådarna istället för att slå en person rakt på huvet direkt
när man bara varit medlem i några dagar

jag förstår asperger bra men det känns skit för mig att han inte svarar när han väl skrivit i flera hundra trådar och svarat andra
jag tycker det endå är så löjligt att man inte får skriva i gamla trådar

att bli straffad när man inte gjort fel
det är inte kul ...

6 februari 2013, 04:42
Moderator
Så han har talat om att du har fått den där förhandsgranskningen för att du har skrivit för mycket, men vill inte svara på dina följdfrågor om det? Och inte överväga din version av saken, som du upplever det i alla fall?

Fattar jag rätt då?

Vet inte riktigt vad jag ska svara mer. Folk är olika. Ibland fattar de helt enkelt inte vad man försöker säga, ibland tror de en inte, ibland kanske de tror en men lyckas inte förmedla det eller gör inte som man vill ändå… och som aspergare kan det också hända att man blir träaktig i själva uppträdandet. Tråkigt, och de flesta av oss borde nog tänka mer på sånt.

Men att någon av er skulle ha fel i ett sånt här trassel, det kan jag inte se. Visserligen har jag bara din version av det här, men jag tvivlar på att jag skulle tänka i termer av "fel" även om jag hade den här moderatorns.

(En bra tumregel: Folk är så mycket mer olika än man tror! Därför kan det också gå fel i kommunikationen på fler sätt än man tror, utan att vare sig man själv eller den andra är någon dålig människa för det – men också, ibland, kanske rätt på ett sätt man inte trodde var möjligt.)

7 februari 2013, 02:47
Medlem
Mitt huvud exploderar snart känns precis som i skolan
när man blev mobbad hela tiden

fast då gjorde jag inget dom fick slå mig hela tiden
och jag orkar inte med det mer inte ett skit mer

mnordgren njuter av det och jag vet det.

7 februari 2013, 09:04
Moderator
Ja, är det så du känner så har han tryckt på dig där det gjorde djävligt ont. Tråkigt när sådant händer. (Det har hänt mig också, många gånger, och flera andra av oss.)

Men jag tror fortfarande att du blandar ihop nu och då – låter dina upplevelser från skolan färga ett sammanhang som faktiskt inte ser ut så.

Fast det kan vara väldigt svårt att låta bli att blanda ihop. Särskilt medan det händer. Och särskilt om man inte får någon hjälp att reda ut det. (Även det misstaget är vi flera som då och då åker dit på.)

7 februari 2013, 16:20
Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.