Ny tråd Svara på tråd  [ 14 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Andra sovtabletter än stilnoct och imovane? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Andra sovtabletter än stilnoct och imovane?
Vad finns det för alternativ?

Jag måste börja kunna sova vettigt snart..

Motion? Check. Långpromenader på en och en halv mil, så där felar det inte.

7 november 2012, 04:03
Medlem
Inlägg Re: Andra sovtabletter än stilnoct och imovane?
Melatonin?

7 november 2012, 10:21
Avslutat konto
Rekommenderar melatonin (ej circadin). Annars propavan. De medicinerna fungerade för mig när jag tog dem. På stilnoct och liknande blev jag helt psycho. :?

Jag skulle nog behöva melatonin igen. Min dygnsrytm är totalskev som den nästan alltid varit. Jag är jätteseg hela dagarna och piggnar till runt 20, så jag kan inte sova vid 23 trots att jag ska upp kl 07 nästa morgon. Ond cirkel.

7 november 2012, 11:08
Medlem
Flunitrazepam är helt överlägsen men kan vara svår att få läkare att skriva ut men det går. man får ingen
hangover av dem, det får jag av propavan. Enda nackdelen är väl att man blir beroende av dem men vafan
bättre det än att inte kunna sova och ALLA blir INTE beroende av dem. Jag har haft dem sedan -99 och
är väldigt nöjd med dem.
Zyprexa är också ruskigt sköna att sova på, man blir lugn och fin och skittrött av dem och sover LÄNGE.
Tog för många en gång och somnade i fotöljen, vaknade fram på natten skulle gå till sängen, och jag kunde
inte resa mig! kämpade mig tillslut upp och föll som en fura rakt ner på golvet :D, jäklar vad jag skrattade
och hunden tyckte det var skitkul att husse lekte med honom mitt i natten :lol:!!
Nackdelen är väll att du måste bli tokig för att få dem, bippo eller schiz lämpligtvis. men en förstående
läkare kanske kan skriva ut dem till sömn också, vad vet jag.

7 november 2012, 14:48
Medlem
Circadin har jag provat. Blev tröttare, men somnade sämre..

7 november 2012, 14:58
Medlem
Jag behöver också hitta något som funkar. Stilnoct gör mig :05: så antar att Imovane har samma effekt.

7 november 2012, 15:20
Medlem
Insomning eller sova längre? För att sova längre: Theralen. För insomning: : Atarax. Men det lär väl inte funka på alla.

14 november 2012, 00:39
Medlem
Theralen funkar. Ibland.

Ibland när jag tar theralen somnar jag inte förrän åtskilliga timmar senare och DÅ sover jag länge. Resultat: MER fuckad sömn.

Suck. Idag har jag sovit i princip hela dygnet, utan hjälpmedel. Suck.

14 november 2012, 00:53
Medlem
Låter jobbigt som faan. Jag sover i princip aldrig för mycket förutom när jag är sjuk eller har ont och går på värktabletter.

14 november 2012, 00:55
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Jag behöver också hitta något som funkar. Stilnoct gör mig :05: så antar att Imovane har samma effekt.

Jag har bara tagit några enstaka av varje och sen bett att få byta. Stilnoct förstörde uppvaknandet så det kände som man vaknade på fel sida medan Zopiklon gav mig en massa yrsel.

14 november 2012, 01:00
Ny tråd Svara på tråd  [ 14 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.