Här kan man posta sina favoritcitat. Jag börjar.
"Jag tror på tvivlet. Tvivlet är all kunskaps grund och all förändrings motor. Tvivlet är till yttermera visso trons förutsättning. Den som tror utan att först tvivla är en jublande dumskalle och en klingande cymbal. Tron kan försätta berg men tvivlet kan sätta tillbaka dem igen." - Tage Danielsson
"Den som vant sig vid att leva med döden nära inpå sig kan också hämta styrka ur den. Andras strävan framstår som futil, när allt ändå bara handlar om en väntan ... Den som inte hoppas något av denna väntan blir inte heller besviken utan är i pakt med döden." - Nils Ferlin
"Den som har stora mörka rum inom sig, mörka som potatiskällare, mörka som rummet mellan galaxerna känner sällan mörkrädsla." - Lars Gustafsson
"The idea of being an organism is surprisingly agreeable, almost cheering. It's as though the idea itself removes the burden of being an individual, because you can see yourself from a much grander perspective." - Lone Fank
"When you're taught to love everyone, to love your enemies, then what value does that place on love?" - Marilyn Manson
"Either you repeat the same conventional doctrines everybody is saying, or else you say something true, and it will sound like it's from Neptune." - Noam Chomsky
Rättade några typos. Antingen fick jag med alla eller också inte... /mod. Zombie