Kommunen hävdar dock även att Vilmer inte skulle ha tagit bringaren eftersom personalen på förskolan har försökt lära barnen att inte ta saker som står på bordet. – Man kan inte lasta en 1,5-åring för det här. Att ställa fram en tillbringare med så het dryck är ju nästan som att lägga fram en kniv framför barnen, säger Emma Sandberg.
Jag fattar verkligen inte hur barnet skall belastas i ansvarsfrågan. Helsjukt.
11 januari 2012, 18:47
Ron Jeremy
Medlem
Re: Vilket ansvar har en ettåring?
Ja inte begriper väl en sån liten unge det heller, Sverige är galet...
11 januari 2012, 18:59
Zombie
Moderator
Allt för att spara pengar åt myndigheten. Det är ju så det går till numera, och genom att bruka begreppen på det viset töjer man dem undan för undan. Litet till så kanske vi är tillbaka i att djur kan ha laga ansvar (om det är överheten som tjänar på det)?
11 januari 2012, 19:00
Ufo
Medlem
Zombie skrev:
Litet till så kanske vi är tillbaka i att djur kan ha laga ansvar (om det är överheten som tjänar på det)?
Som i att låta en bulldog böta och dess ägare gå fri efter den har attackerat ett barn som kastat en leksak.
Dumma unge! Man kastar inte saker när hundar är i närheten.
11 januari 2012, 19:12
Savanten Svante
Medlem
När det visar sig att hunden inte har några pengar så får man ordna utmätning av tuggleksakerna!
RÄTT ska vara RÄTT!
11 januari 2012, 19:17
Incognita
Moderator
Märkligt. Har personalen inte gått första-hjälpen-kurs för småbarn? På dem får man lära sig att absolut inte ha heta drycker i närheten av småbarn. Två fel? De gjorde ju hur många som helst! Tog av honom kläderna med en sådan brännskada! Inte stod det något om att de sänkt ner de skadade kroppsdelarna i svalt vatten heller. Han kunde ju ha dött!
12 januari 2012, 00:21
Yetin
Medlem
Det är väl den logiska följden av de liberala nonsensbegreppen "fri vilja" och "eget ansvar".
13 januari 2012, 19:00
nallen
Medlem
Huh? Nonsens?
13 januari 2012, 20:22
Zombie
Moderator
Nytt för dig att fri vilja och ansvar är nonsens för vänsterfolk? Ge mig en paus va...
(En pik som var alltför frestande...)
13 januari 2012, 20:52
nallen
Medlem
Att det skulle vara nonsens för er är nytt för mig, ja. Att ni skiter blankt i både ansvar och frihet är en annan sak.
EDIT: såna pikar tar jag gärna från seriösa debbatörer som Z