Ny tråd Svara på tråd  [ 24 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Permafrost 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Permafrost
Permafrosten i Sibirien har börjat tina, så kan det gå, det kommer att frigöra metan :twisted: .
Det är myvet bättre än koldioxid att ordna växthuseffekt, så nu djävlar kan det gå undan!
Källan har jag glömt, kan ni leta på själva, finns det vegetarisk julskinka det har jag glömt att fråga.
Tillbaka till Sibirien, om det sätter fart värms haven upp och där på botten, det är det här som
är det fiffiga i kråksången finns änny mer metan som tinar upp. Det resulterar i att det kommer att
spruta eld i ur haven upp i röven på oss.
Vad duktiga vi människor är ändå :idea:

22 december 2011, 17:36
Moderator
Inlägg Re: Permafrost
En sak till som gör mig skräckslagen. Att omkomma i en "natur"katastrof, eller långsamt i fördyningarna till en för den som inte kan försörja sig själv eller har armbågar. Och ensam – livsomståndigheter och karma. Den yttersta kärlekslösheten. Och självbedrägeriet.

22 december 2011, 18:10
Medlem
Ron Jeremy skrev:
Permafrosten i Sibirien har börjat tina, så kan det gå, det kommer att frigöra metan :twisted: .
Det är myvet bättre än koldioxid att ordna växthuseffekt, så nu djävlar kan det gå undan!

Källor på det?

22 december 2011, 21:20
Medlem
Citera:
Källan har jag glömt, kan ni leta på själva

Skrev ju det?

22 december 2011, 21:24
Medlem
Det finns en bok som heyer 6 grader, därhar jag fått det ifrån

22 december 2011, 21:41
Medlem
Jag är motvalls idag (alltid) :P

22 december 2011, 23:04
Moderator
Six Degrees: Our Future om a Hotter Planet av Mark Lynas.

Har också läst i den. Den har väl några år på nacken och jag vet inte hur objektiv Lynas var då heller, men nog har jag intrycket att den vetenskapliga konsensusen kring det här är för stor för att ignorera och att motståndet mest består av företagare och politiker som inte vill att det ska vara sant och som naturligtvis hårdlanserar eller finansierar de vetenskapare med avvikande uppfattning som alltid finns i alla större frågor, samt media vars dramaturgi sådana här hårduppblåsta motsättningar alltid passar.

22 december 2011, 23:17
Medlem
Ron Jeremy skrev:
Vad duktiga vi människor är ändå :idea:
Jovisst är vi det, men vad har det med den globala uppvärmningen att göra?

23 december 2011, 01:30
Medlem
Om människan inte har någonting med den globala uppvärmningen att göra - hur tänker du då? Majoriteten av IPCC-forskarna är ju helt okey och varför omyndigförklara alla dessa seriösa forskare? Det där med avsmältningen av glaciärer i Himalaja. Det finns mängder av andra glaciärer som smälter och där man kan se tidningsrubriker om man letar efter dem.

Jag vet inte om Trondheim hade någon permafrost förr, men de hade det kallare i alla fall. Den varmare väderleken och regnandet har ju nu utlöst ett stort jordskred, eller att kvickleran har instabiliserats och gett sig av.

1 januari 2012, 23:32
Medlem
Debbido skrev:
Om människan inte har någonting med den globala uppvärmningen att göra - hur tänker du då? Majoriteten av IPCC-forskarna är ju helt okey och varför omyndigförklara alla dessa seriösa forskare?
Tja, tex så stämmer inte koldioxidkurvan med temperaturökningen.
Vi kan börja reda ut den.

På det har vi påvisade skillnader i jordens magnetfält och i solens aktivitet.
Som naturligtvis inte påverkar klimatet enligt växthusmodellen.

2 januari 2012, 00:38
Ny tråd Svara på tråd  [ 24 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.