Re: Våra ökande inkomstklyftor
Något som jag tycker är riktigt sorgligt i Sveriges fall är att nuvarande regering faktiskt var
så ärliga att dom talade om för folket innan valet att så här skulle det bli, så de ljög ju inte
när det gäller detta iaf. Det sorgliga är att trots det så röstade folk på dem, egoismen segrade.
Fast dom före var ju klantarsel de med föresten...
Något jag skulle vilja se siffror på är om medel och låginkomsttagarna egentligen har tjänat
något på jobbskatteavdragen? Han Fredrik tjatar ju ständigt om att den lilla sköterskan har
fått fetare plånbok tack vare honom, det tror jag är lite ljug faktiskt. Med alla egenavgifter och
och annat som staten tidigare betalade med skattepengar för att jämna ut klassklyftorna har
försvunnit, och annat som nu alla får betala lika mycket för oavsett inkomst, har det blivit mer
eller mindre i plånboken för medel och låginkomsttagare? Jag har inga beräkningar på det men
jag misstänker att dessa grupper faktiskt gått back, men att dom inte kan räkna. Det skulle vara
väldigt intressant att veta oavsett oavsett vad man står politiskt sett, har någon sett sådana
beräkningar klistra gärna in en länk där det finns begripliga uträkningar!
Men det har ju faktiskt blivit billigare att dricka pilsner på krogen och pigan har gjort comeback
hos vissa, det är ju inte att förakta!
Men inte fan tror jag att något blir bättre, spelar ingen roll vem som regerar och har sig, det är
trots allt "marknaden" som har makten och den är global, så det går åt helvete hur det än blir.