Sjukt sånt händer väl inte ofta? Jag fick för mig att tåget jag åkte med skulle krascha med ett mötande bara för några dagar sedan. Tur att jag inte bor i Skåne.
"Bärgningen av det kraschade tåget på Malmö central avbröts tidigt i morse sedan ett hjulpar på den vagn som skulle föra bort olycksvagnen spårade ur. All tågtrafik med Pågatåg och SJ i den övre ankomsthallen är blockerad."
Föraren av det tåg som kraschade på Malmö Central på nyårsdagen led av en okänd sjukdom. Det var därför han svimmade, vilket orsakade olyckan var svimning, fastslår SJ:s utredning.
Vad bra SJ är, som konstaterar att avsvimmade lokförare orsakar olyckor.
Det tog endast 9 mån.
18 september 2011, 01:33
CodeRedAlert
Medlem
Re: Shit! Tågkrasch i malmö!
Den som skrev artikeln verkar också lida av en okänd sjukdom. Den kan heta något i stil med Märkliga meningsuppbyggnads syndromet.
22 september 2011, 00:42
Ufo
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Den som skrev artikeln verkar också lida av en okänd sjukdom. Den kan heta något i stil med Märkliga meningsuppbyggnads syndromet.
Nej jag var som inte skrev det där.
28 september 2011, 02:45
treeman
Inaktiv
SJ suger. Alliansen förstör för Sverige som ägare av SJ!
6 oktober 2011, 01:43
Incognita
Moderator
En kollega har en ny app som meddelar om tågförseningar. Gissa om han finner den enerverande! Snacka om att fylla inboxen (eller vad det nu heter på en mobil *hjärnsläpp*) på nolltid!