Ny tråd Svara på tråd  [ 25 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Aspie vs. Borderline 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Aspie vs. Borderline
Jag, en kille med Aspie, åkte nyligen till USA och hälsade på en tjej, som visade sig vara en Borderliner. Vilket 2-veckors h*lv*t* det var. Som i en surrealistisk horror-film.

Allt jag gjorde, min frisyr, mina kläder... Allt skulle ändras till hennes smak genom tjat, ilska, osanna påståenden, glirningar, hån etc. Rena hjärntvätten! Tur man kom ifrån sk*ten innan man var helt knäckt! :cry:

Har någon annan Aspie här råkat ut för något liknande?

22 juni 2011, 04:13
Medlem
Inlägg Re: Aspie vs. Borderline
Jag har kännt mig manipulerad till och från men långt ifrån i den omfattningen som du beskriver.

Borderline eller instabil personlighetsstörning som det också kallas är en intressant åkomma.
Om man nu kan säga så. Har en del drag av det själv. Mest tillitsproblem vilket ofta resulterar i mindre trevliga situationer.

Fast jag tycker att hela den diagnosen är för luddig för att ringa in hela problematiken bakom.
Problematiken bakom har ofta väldigt djupa rötter i saker som hänt, ofta traumatiska upplevelser osv.
Att då symtomatisera ganska så, i alla fall från början, adekvata reaktioner hos personen som råkat ut för trauman av olika slag, är egentligen rätt ytligt och dömande. Man kommer ingenstans genom att konstatera att någon är besvärlig och omöjlig att ha att göra med. (Nu menar jag allmänt och syftar inte alls på det du skriver, Mitzi.)

Borderline (IPS) är ett symtom på underliggande problematik. Så vill jag se det.

22 juni 2011, 09:20
Medlem
Mitzi skrev:
Allt jag gjorde, min frisyr, mina kläder... Allt skulle ändras till hennes smak genom tjat, ilska, osanna påståenden, glirningar, hån etc. Rena hjärntvätten! Tur man kom ifrån sk*ten innan man var helt knäckt!
Kärlek när den är som mest.....påtaglig :D

Förstår om du tyckte det blev för mycket, det blir ju lätt det när de sätter igång.
Men blev hela resan förstörd?

22 juni 2011, 12:06
Medlem
Ufo skrev:
Mitzi skrev:
Allt jag gjorde, min frisyr, mina kläder... Allt skulle ändras till hennes smak genom tjat, ilska, osanna påståenden, glirningar, hån etc. Rena hjärntvätten! Tur man kom ifrån sk*ten innan man var helt knäckt!
Kärlek när den är som mest.....påtaglig :D

Förstår om du tyckte det blev för mycket, det blir ju lätt det när de sätter igång.
Men blev hela resan förstörd?

Har kvinnor en tendens att drabbas av borderline en bit in i förhållanden :?:
jag tycker att många av dom börjar uppvisa dessa symptom efter ett tag ;)

22 juni 2011, 12:28
Medlem
Ron Jeremy skrev:
RJ har avslöjat sin kvinnosyn :lol:

Men det ligger nog något i det gamla talesättet.
Kvinnor letar efter män som de kan förändra.
Männen vill ha kvinnor de inte vill skall förändras.

I måttliga mängder tycker jag bara det är trevligt. Det är nog det jag saknar mest under singeltider.
Men det kan också lätt bli för mycket, och då är det inte alls särskilt trevligt.

Det var väl det Mitzi råkade ut för. En dam som tog i för mycket med sin förändringsiver.

22 juni 2011, 13:27
Medlem
Ufo skrev:
Ron Jeremy skrev:
RJ har avslöjat sin kvinnosyn :lol:

Men det ligger nog något i det gamla talesättet.
Kvinnor letar efter män som de kan förändra.
Männen vill ha kvinnor de inte vill skall förändras.

I måttliga mängder tycker jag bara det är trevligt. Det är nog det jag saknar mest under singeltider.
Men det kan också lätt bli för mycket, och då är det inte alls särskilt trevligt.

Det var väl det Mitzi råkade ut för. En dam som tog i för mycket med sin förändringsiver.

Vadå kvinnosyn :?: , var sak på sin plats även när det gäller kön ;)

Det påstås bl.a. annat i bibeln att Adam hade en annan kvinna före Eva som Gud skapade på samma sätt
som han skapade Adam, men hon blev alldeles för uppkäftig och jobbig så hon togs bort, har ingen aning
om vart hon tog vägen möjligen smet hon till Sverige :lol:
Efter den missen skapades Eva av ett av Adams revben och skulle därför bli lite mer medgörlig, jo jag har
faktiskt träffat sådana exemplar tyvärr oftast utomlands.

Här hittade jag Adams första, Lilit: http://sv.wikipedia.org/wiki/Lilit

22 juni 2011, 15:18
Medlem
Ron Jeremy skrev:
Här hittade jag Adams första, Lilit: http://sv.wikipedia.org/wiki/Lilit

Det där låter ju som en underlig kvinna.

Citera:
Gud skickade då tre änglar för att hämta tillbaka henne, och uttalade att ifall hon inte återvände till Adam skulle hundra av hennes barn, lilim, dö varje dag.
Hur många barn hade hon? Hon måste ju ha lagt rom för att komma upp i den barnaskaran.
Citera:
Självrådig svek hon snart Adams önskan och uttalade Guds namn (vilket är tabu inom judendomen), och flög iväg.
Och flyger gör hon visst också.
Tror inte Adam missade något, vem vill ha en korsning mellan fisk och fågel i sängen?

22 juni 2011, 19:11
Medlem
SEM HAM FORASH!
*poff*

22 juni 2011, 23:39
Medlem
Titta här, hon har ju valtjejens rumpa!
Bild

22 juni 2011, 23:43
Medlem
Det här är en fin bild av Lilith.
Bild

Jag försökte faktiskt att ha den som avatar här från början men den var för stor, så det gick inte.

22 juni 2011, 23:49
Ny tråd Svara på tråd  [ 25 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.