Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Ny ide 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Ny ide
hehe... många bra ideer har jag för tillfället så här är det, i Sverige är det dyrt att leva
det finns länder ex. Thailand där man kan leva som en kung på den summa man får
från försäkringskassan. Jag vet jag känner en kille som bor där, men jag vill inte bo
i det landet. Finns det något annat bra land att flytta till där man skulle kunna leva på
sjukersättningen och göra det bra? det bör ju vara relativt säkert så att man inte blir
skjuten och rånad hela tiden. Det borde ju allvarligt talat finnas något trevligt land i
t.ex. sydamerika där man skulle slippa både vinter, mygg, feminister och svenska
myndigheter. :?:
Jag fick ju sluta jobba mina 25% men det skulle säkert gå ändå, är det dyrt att bo
i USA t.ex. :?:

12 juni 2011, 19:16
Medlem
Inlägg Re: Ny ide
I någon avlägsen övärld kanske?
Vad heter de där öarna längs Sydamerikas "nordligaste" kustlinje?

Eller Indien med omnejd.

Det där är min dröm också. Inte för att slippa feminister utan bara för att få uppleva det livet också.

Överhuvudtaget har jag blivit mer och mer allergisk mot alla orättvisor i vårt samhälle, alla lugna välbärgade villakvarter med prunkande trädgårdar där andras barn får växa upp i relativ trygghet.
Det känns nedslående att inte kunna ge det till mina egna barn.
Speciellt eftersom långt ifrån alla som lever i (mina ögon) en drömtillvaro inte gjort speciellt mycket för att förtjäna det utan ärvt stället eller pengar till det.

Eller gift sig till det...

13 juni 2011, 00:11
Medlem
Ron Jeremy skrev:
är det dyrt att bo
i USA t.ex. :?:
Du åker väl hem om du behöver sjukhusvård så jag tror det blir billigare i USA.

Bor mycket idioter där dock. Hade hellre flyttat till Asien eller Afrika.

13 juni 2011, 00:15
Medlem
CodeRedAlert skrev:
I någon avlägsen övärld kanske?
Vad heter de där öarna längs Sydamerikas "nordligaste" kustlinje?

Eller Indien med omnejd.

Det där är min dröm också. Inte för att slippa feminister utan bara för att få uppleva det livet också.

Överhuvudtaget har jag blivit mer och mer allergisk mot alla orättvisor i vårt samhälle, alla lugna välbärgade villakvarter med prunkande trädgårdar där andras barn får växa upp i relativ trygghet.
Det känns nedslående att inte kunna ge det till mina egna barn.
Speciellt eftersom långt ifrån alla som lever i (mina ögon) en drömtillvaro inte gjort speciellt mycket för att förtjäna det utan ärvt stället eller pengar till det.

Eller gift sig till det...

Mycket intressant ska undersökas lite om dessa öar, det där med feminister skrev
jag bara för att retas :P . Men jag tänker på vad du skriver har du aldrig funderat
på att flytta ut i skogen på landet där skulle du kunna ge dina barn mycket av det
du skriver om. Jag vet ju ingenting om dina levnadsförhållanden men jag har levt
i skogen i naturen och visst är det annorlunda man blir annorlunda, får göra lite andra
prioriteringar men det går och var inte dyrare än att bo i lägenhet.

Ett land jag varit i och längtar tillbaka till är faktiskt Armenien, älskar det landet och
folket, men det som skrämmer lite är språkbariären plus att det är lite oroligt där dom
är ju i krig med grannen Azerbajan, fick dessutom vara med om en jordbävning när
jag var där, spännande.

Håller föresten med helt om resten du skriver ovan.

13 juni 2011, 08:03
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.