Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Vill Du delta i en intervjustudie? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Vill Du delta i en intervjustudie?
Hej!

Har Du diagnosen Aspergers syndrom och är 18-25 år? Vill Du delta i en studie om sexualitet och relationer? Bor du i eller nära Göteborg?

Jag heter Charlotte Persson och ska skriva mitt examensarbete på psykologprogrammet under hösten 2011. Mitt arbete kommer att vara en intervjustudie med unga vuxna som har diagnosen Aspergers syndrom. Syftet är att få veta hur Du och andra med AS ser på sexualitet och relationer – erfarenheter, tankar om framtiden samt hur diagnosen Aspergers syndrom påverkar detta. Jag vill också veta vilken information och utbildning Du tycker att Du har fått om sex och samlevnad.

Till denna studie söker jag Dig som har diagnosen Aspergers syndrom och är mellan 18 och 25 år och vill bli intervjuad. Intervjuerna kommer att göras under våren, sommaren och början av hösten 2011. Varje intervju tar ca 1-2 timmar. Intervjuerna genomförs på Psykologiska institutionen på Linnéplatsen i Göteborg.

Ditt deltagande i studien är förstås frivilligt och Du kan när som helst avbryta Din medverkan utan att förklara varför. Ditt deltagande är anonymt.

Som tack för Din medverkan får Du en trisslott.

Är Du intresserad av att delta eller har Du några frågor? Maila mig på charlotte.persson@hotmail.com eller ring mig på 0762-97 00 80, eller ta kontakt med mig här på forumet!

17 maj 2011, 13:24
Medlem
Inlägg Re: Vill Du delta i en intervjustudie?
Hej igen!

På grund av för få deltagare ändrar jag åldersspannet i studien, jag söker nu personer mellan 18-28 år som kan tänka sig att vara med i en intervju. Intervjun kommer, som det står ovan, att handla om relationer och sexualitet. Deltagande är förstås konfidentiellt. Hoppas att ni vill vara med!

25 maj 2011, 09:59
Medlem
Hej igen!

Nu söker jag också intervjudeltagare i Linköping och Norrköping, då jag har möjlighet att komma dit och intervjua någon gång i slutet av sommaren/början av hösten.

För att förtydliga vad intervjun handlar om, så är fokus på par- eller kärleksrelationer. Jag ställer också en del frågor om sexualitet, de frågorna handlar framför allt om vad man har för tankar kring sex och inte så mycket om hur man gör.

Jag hoppas att ni vill vara med!

1 juni 2011, 08:11
Medlem
Hej igen!

Jag vill bara påminna om min studie, jag intervjuar fortfarande och söker 3-4 deltagare till för att få ihop mitt examensarbete. Jag kan göra intervjuer i Göteborgsområdet, Linköping, Norrköping och Stockholm. Bor du någon annanstans och är intresserad av att delta, så hör av dig, det kanske går att lösa. :)

Jag söker som sagt dig som är 18-28 år och har Aspergers syndrom. Intervjun tar ca 1-2 timmar. Du får en trisslott som tack för ditt deltagande.

Tipsa gärna andra ni känner som kanske kan vara intresserade!

Stort tack för hjälpen!
Charlotte

11 juli 2011, 14:06
Medlem
Jag skulle gärna ha ställt upp.
Synd bara att man inte är sådär purung längre.

Jag förstår dock inte varför det verkar vara så svårt för dig att få tag på intervjuobjekt.
Periodvis haglar det anklagelser att det skulle vara mode på AS. Är det mode borde det finnas 1000-tals i din målgrupp i var stad du har radat upp.

11 juli 2011, 14:25
Medlem
Ufo: Tack för önskan att delta och de fina orden!

11 juli 2011, 14:38
Medlem
Jag är inte heller purfärsk längre.

11 juli 2011, 15:07
Moderator
Erfarenhetsmässigt sett faller jag säkert inom åldersintervallet. Kanske före, hur ska jag som sagt veta.
Men det är ju en aspergares öde att bli utanför ändå. Suck. :P

11 juli 2011, 15:51
Medlem
Vad synd att ni är "för gamla". Tack ändå för att ni visat intresse!

14 juli 2011, 15:55
Medlem
Även jag skulle ha ställt upp, men mitt "Bäst före"-datum har också passerats med sjumilastövlar ('säger' passet). Du milde kamel, det har ju bara gått några veckor sedan Titanic sjönk... Mysko, det är något som inte stämmer! :o

17 juli 2011, 03:51
Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.