Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Sjung "Bä, bä, vita lamm" baklänges!
Författare |
Meddelande |
Schueberird
Medlem
|
Sjung "Bä, bä, vita lamm" baklänges!
Framlänges: Bä, bä, vita lamm, har du någon ull? Ja, ja, kära barn, jag har säcken full. Helgdagsrock åt far och söndagskjol åt mor och två par strumpor åt lille, lille bror.
Baklänges: .rorb ellil ,ellil tå ropmurts rap åvt hco rom tå lojksgadnös hco raf tå kcorsgadgleH .lluf nekcäs rah gaj ,nrab aräk ,aj ,aJ ?llu nogån ud rah ,mmal ativ ,äb ,äB
Något anpassad: .rorb ellil ,ellil tå ropmurts rap åvt ko rom tå lojksgadnös ko raf tå korsgadgleH .lluf neckäs rah gaj ,nrab aräk ,aj ,aJ ?llu nogån ud rah ,mmal ativ ,äb ,äB
Anpassad till den ursprungliga melodin: Rorb el lilel lil, tår op murtsrap åvt? ko rom tålojks gad, nös kor aftå kors. gadgleHlluf neck äs rah gajnrabar äk aj aj llu nog ånud rah mmala tivä bäb.
Anpassad för att den ska vara lättare att sjunga: Ror bä lille lill, tår opp murtsrap åvt? ko rom tålojks gadd, nös kor aftå kors. gadgleluf neck äs ra gajnrabar äk aj aj lu nog ånud ra mala tivä bäb.
Nästa steg är att sjunga in den nya texten med ursprunglig melodi och sedan vända på ljudfilen och spela upp resultatet. Kommer man då att höra att det är Bä, bä, vita lamm?
Är det någon av er som kan tänka er att sjunga in den nya texten och posta ljudfilen här? Det är naturligtvis ett plus om ni kan hålla ton (och melodi) och har en bra sångröst. Min sångröst har alltför mycket övrigt att önska för att kunna användas.
|
17 maj 2011, 10:30 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Re: Sjung "Bä, bä, vita lamm" baklänges!
Mer anpassing för bättre sjungbarhet: Ror bä lille lill, tår opp murtsrap åvt? ko rom tålojks gadd, nös kor afto kors. gadgleluf neck äs ra gajnrabar äk aj aj lu nog ånud ra mala tive bäb.
|
17 maj 2011, 10:37 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Hmmm... jag blir kanske tvungen att erbjuda något trevligt pris för den som ställer upp och sjunger!?
|
17 maj 2011, 18:30 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Jag vågar inte! Social fobi.
|
17 maj 2011, 22:58 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Sjung för barnen när de ska somna - och passa på att spela in det samtidigt? Barnen kommer dock eventuellt undra vad det är för ett konstigt språk som du sjunger på...
|
18 maj 2011, 11:54 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Jag tål inte att höra min egen röst. Lika lite som jag tål att se mig själv på video eller foton. Fotofobin har jag däremot jobbat aktivt med så den är något bättre nu.
|
18 maj 2011, 12:07 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Dysmorfofobi? Eller är det bara den vanliga, mildare varianten?
Jag gillar inte heller att se mig själv på bild, men jag är inte alls fobisk: Jag kan till och med gilla vad jag ser i perioder.
|
18 maj 2011, 12:30 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Mja, jag är nog bara naturligt ful och vägrar att inse det, vilket kan vara nog så smärtsamt.
|
18 maj 2011, 12:32 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Okej.
|
18 maj 2011, 12:33 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Oookej .
|
18 maj 2011, 12:54 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|