Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Vakna mitt i natten med låsning i hjärnan 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Vakna mitt i natten med låsning i hjärnan
Detta hände mig inatt. Har upplevt någonting liknande förut men aldrig lika starkt.

Vaknade med en stark känsla av att jag hade en omöjlig ekvation i huvudet, någonting existentiellt och matematiskt på samma gång som inte gick att få ihop. Min hjärna klarade helt enkelt inte av den fullständigt obegripliga information jag hade i skallen och det kändes som om jag ville klösa ut mina egna ögon eller slå huvudet i väggen. Enormt plågsamt, som att existera men inte existera på samma gång. Var tvungen att gå in i badrummet och tvätta ansiktet i iskallt vatten och sen hålla mig vaken en stund tills känslan hade gått över innan jag kunde somna om.

Jag misstänker att hjärnan på något sätt i ett halvsovande tillstånd förlorat sin förmåga att associera och koppla ihop information. Bara det att känslan var rätt obehagligt.

19 april 2011, 16:34
Moderator
Inlägg Re: Vakna mitt i natten med låsning i hjärnan
Läskigt! Jag har inte varit med om precis det du beskrev, men nyligen vaknade jag medan min kropp fortfarande var bortkopplad - jag var som helt förlamad, förutom att jag kände en isande skräck. Dessutom fick jag en tydlig känsla av att någon var inne i lägenheten (fast så var det förstås inte). Hjärtat rusade och ångesten tjöt i öronen på en hög, ihärdig frekvens. Det var nog också ett slags låsning i hjärnan. :?

Känslan av att ha alldeles för komplexa tankar i huvudet så att de inte går att få ihop har jag allt som oftast i vaket tillstånd. Det är inte heller så trevligt. Dock är jag lyckligt befriad från matematiska grubblerier.

20 maj 2011, 19:15
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.